Down Under, del 2: Australia


Advarsel: tekst/bildeskred!


I Australia var jeg først en uke alene i Melbourne hvor jeg for det meste satt på biblioteket, og så var jeg tre dager i Sydney og klatret opp på den der broen vet du. Så møtte jeg en annen turgruppe som jeg reiste fra Sydney til Cairns med, og vi var bare seks stykker pluss en turguide som het Shrek og hadde dreads.

I Australia hadde vi surfetime uten å bli spist av hai, så kenguruer hoppe rundt i hagene til folk, måtte fange geiter på en "cattle station" midt ute i bushen, og var på Fraser Island og kjørte med buss på stranden. Vi seilte i to dager på Whitsundays og fant endelig Nemo svømmende rundt i en anemone, besøkte utallige strender, og vandret ute i bushen i fem timer. Vi holdt krokodiller og slanger, feiret en bursdag som endte opp med dansing på bordet, og greide i det hele tatt å ikke bli drept av verken maneter, haier, edderkopper, rokker, krokodiller, slanger, stikkende trær eller alt det andre dødelige som finnes i det landet. Og så greide jeg både å brekke en nøkkel og låse meg ute i gangen i pyjamas, og å møte opp på flyplassen en dag før jeg egentlig skulle reise hjem. Bare sånn der helt vanlige ting, altså.

***
State Library of Victoria: I love you.


Sydney. Operahuset og broen jeg var på toppen av (Sydney Harbour Bridge).


Surfetime



Fraser Island er verdens største sandøy. De bruker stranden som motorvei, og har masse ferskvannsinnsjøer. Man må bade i dem, for i havet kryr det av både haier og rokker og alt som vil drepe deg.




På kvegfarmen måtte vi ha på oss hatt og bandana før vi fikk kaste boomerang og jage geiter (dette er forresten turgruppen jeg reiste med)


Bushwalk.


Første vinterdag i Airlie Beach.


Seiling + solnedgang i Whitsundays



Snorkling



Magnetic Island


Krokodillefarm med svære krokodiller som kan knuse hodet ditt i en eneste jafs.



Og mating av kenguruer.

Alle bilder tatt av meg/Roberta Haggard

Pictures from my trip to Australia. Did some surfing, saw kangaroos, spent two days at a cattle farm, visited Fraser Island and sailed the Whitsundays.

12 spiser syltetøy:

Helene said...

Wow! Heldiggris. :D Jeg vil også til Australia!

rikke said...

wow, du er heldig. jeg kjenner en australiener, og hver gang jeg ser han får jeg lyst til å hoppe opp på ryggen og si at jeg ikke hopper av ryggen før jeg får bli med ham tilbake igjen til australia. men jeg tror jeg tar meg en tur til australia når jeg blir backpacker, jeg.

hcaracola said...

så utrolig spennande.) og modigt å reisa åleina:)

susanna said...

Åh, du ser konge ut på surfebrettet :-)

Lady Netta said...

Åh, fantastisk, alt hørtes dritgøy ut! Det biblioteket spesielt.

oluffen said...

Åh herregud! Du aner ikke hvor mye jeg har lyst til å være deg nå!!!!!!

ODA said...

Så utrolig herlig! Australia høres så flott ut ^^

charl8e said...

Det så jo interessant ut!

line aurora said...

surfelisa! hællane så kult. nå imponerte du meg litt, jente. tenk å gjøre så mye flott, da.

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Du er så kul! :D (Takk for at du ikkje hadde med bilete av slange. <3)

DREA said...

Takk så mye! Det var ikke bare superkult, men superawesome og fantastisk! :D

Nøve said...

Ser kult ut. Gratulerer med å ikke ha blitt drept, jeg dør nesten bare jeg tenker på hai.