Down Under, del 1: New Zealand


Advarsel: tekst/bildeskred!


New Zealand! NZ er et veldig vakkert land, som ligner en del på Norge, men som også er som tatt ut av Ringenes Herre og du ser så mange forskjellige steder fra filmen, og du tenker hele tiden: "Her! Her skjedde den scenen" og så ser du et annet sted og tenker: "Nei, HER! Definitivt her", og så videre. Og av og til har du rett.

New Zealand er også fylt av morsomme aktiviteter man kan gjøre, og jeg raftet, hoppet i strikk, hoppet ut av et fly, hoppet Canyon Swing, kjørte shotover jet, og svømte med delfiner. Alt var så utrolig morsomt, og tiden gikk kjempefort, og nesten før det hadde begynt var det over.

Jeg reiste med en t
urgruppe på en buss, og hver dag begynte vi dagen med å høre Dave Dobbyn synge: "She's a... slice of heaven" som vi lagde armbevegelser til. I Queenstown drakk vi alkohol av tekanner, var på isbar hvor det var -7 grader, og jeg gikk inn en lyktestolpe. Vi så delfiner både over og under vann, og sang til dem inni snorkelen da vi svømte med dem. Vi spiste altfor mye Subway og spilte altfor mye Uno, fikk latterkrampe av en bussjåfør/turguide og lo av alt hele resten av dagen, selv det at risen var god. Vi så Maorifolk danse, og helt til slutt dro vi på rugbykamp hvor spillerne for det meste bare la seg oppå hverandre i store hauger.

---
(bildene kan trykkes på for å bli litt større)

Vi seilte i Bay of I
slands, hvor vi så delfiner og værgudene hadde hikke.


Welcome to Hobbiton og verdens rareste Gollum



En natt dro vi for å so
ve hos Maori-folket (New Zealands urbefolkning). For å kunne sove i "the house of peace" måtte vi synge en sang til dem og bli en del av deres familie. Heal the World it is.


Rotorua. Her besøkte vi
Whakarewarewa Thermal Village, også kjent ved det flotte navnet Tewhakarewarewatangaoteopetauaawahiao.



Og vi fikk en(da en)
danseoppvisning fra Maorifolket.




Mt. Doom, fra Ringenes Herre.


Lunsj på stranden i Kaikoura


Og jeg svømte med ville delfiner, som var helt
fantastisk. Etterpå svømte de rundt båten og hoppet og var akkurat sånn man tenker at delfiner skal være.



Tur langs kysten, hvor vi blant annet så seler og g
ikk oss vil i ordentlig Lisa-stil.


Queenstown, som er en av de koseligste storbyene jeg har
vært i.


Og vi fikk vaske gull i tillegg. Er ikke millionær
helt enda, though.




Turgruppen, +/- noen folk.




Rafting (kommer flere bilder fra det i morgen)


Og så Canyon Swing. 109 meter høyt, 60 meters fritt fall.




Pictures from my trip to New Zealand. Visited a lot of cool places and did a lot of cool stuff, like skydiving, a bungy jump, rafting and swimming with dolphins.

Alle bildene, minus Canyon Swing-bildene og raftingen er tatt av meg.

11 spiser syltetøy:

Guro said...

Hahhaa, jeg elsker slice of heaven, har den som ringetone, faktisk. DARARARARA!

Jeg har så lyst til å dra til New Zealand. Men sjansen er stor for at jeg kommer dit om noen år, siden jeg nå har fått meg en venninne derfra.

Guro0o said...

aahh, eg og vil til New Zealand!

Nøve said...

Herreguuud du er gaaaal. Men jeg vil se alle Ringenes Herre stedene da.

Valerie said...

Haha, du så ikke sånn superbackpacker ut som jeg hadde trodd. Oh well, så gøy ut for det om!

Vutarie said...

cavie: hvordan ser en superbackpacker ut? :P

Ziltoidia said...

Nå var det veldig passende at en låt fra Ringenes Herre-soundtracket kom på - på shuffle. :P

Men herreguuud jeg har lyst til å dra til New Zealand. Du er heldig som reiser så mye! ^^,

Mynte Valkyrje Poirot, said...

HerreGUD, så kult! :D Mest av alt vil eg hoppe i fallskjerm, I think, på eit vis føler eg det er tryggast og mest frigjerande. :)

Vutarie said...

birte: hvis jeg bare skulle gjort en ting av canyon swing/strikkhopp/skydive ville jeg definitivt gjort skydiven. synes alle bør prøve å få gjort det en gang i livet, beste følelsen ever. selv om man er nervøs og redd på forhånd kan man gjøre det, ALLE har høydeskrekk når man er så langt oppe :P.

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Ja, det verkar fantastisk! Har alltid ville prøve det, men har så langt ikkje hatt sjansen. Står på bucketlista mi, though. :)

Lene said...

Det virke som om du hadde ein kjempe tur. Eg vil reise der ein dag.

Lady Netta said...

Åhman, det så dritgøy ut :D Absolutt en tur man ikke glemmer, vil jeg tro :)