Ski-ba-bop


Dette er en av de bloggpostene jeg egentlig skulle skrevet for mange mange dager siden, men som jeg aldri helt har fått gjort. Et innlegg om bortoverski, de to plankene man putter nederst på bena og så vandrer rundt på inne i skogen mens man tenker ord som herlig og fantastisk. Og i sekken ligger det Kvikk Lunsj og appelsin, og man setter solbrillene på nesen og trekker inn den behagelige duften av skismøring og smiler litt til både folk og fe.

Eller, som i mitt tilfelle, hvor det heller ender opp med at jeg peser meg opp bakke etter bakke og forbanner alle tiåringene som suser forbi meg lett som en plett mens jeg smiler halvkvalt til alle de som kommer mot og tenker slik som de gjør i tegneserier (@&%$!). Og i sekken har jeg ikke Kvikk Lunsj, for meningen er jo å
trene, og Appelsinsteinen la jeg ikke merke til og gikk derfor mange kilometer lengre enn det jeg skulle. Og duften av skismøring? "Duften" av skismøring minner vel mer om helvete enn noe annet.

Men ut på ski må man jo.

Går du ofte på ski?

19 spiser syltetøy:

Nøve said...

Sist gang jeg gikk på ski var i 9.klasse og da knakk jeg staven da jeg stod på toppen av en bakke. Blir nok en stund til neste gang.

hcaracola said...

hehe:) eg må sei du e flinkare enn meg jaffal! eg har kje gått på ski på mange år:)

Petrine said...

Jeg har ikke gått på ski siden ungdomsskolen tror jeg, så det begynner å bli noen år siden. Lurer på om jeg i det hele tatt husker hvordan det er... Jeg vurderer å kjøpe meg noen billige ski før påske, men vi får se hva tiden bringer.

Fin blogg du har her, jeg har fulgt med deg en stund nå, og liker den veldig godt!

rikke said...

sånn før, for mange år siden, sto jeg masse på ski. da likte jeg å gå på ski. men nå liker jeg det ikke.

sist gang jeg var på ski var i vinterferien, og jeg tror jeg brukte en halvtime på å komme meg opp en skikkelig dustebakke som det virket som om ingen hadde gått opp før. så datt jeg i nesten alle bakkene, og var litt flau da alle andre suste forbi meg. (heldigvis så jeg en utlending som ikke var særlig flink. my soulmate, lzzm). så fikk jeg skikkelig mange blåmerker.

da jeg gikk i syvende dro klassen min på klassetur til fjellet, og vi skulle selvfølgelig stå på ski, ettersom det var vinter. vi måtte renne ned en bakke for å komme til parkeringsplassen, og den bakken var dritbratt og dritlang. jeg var den siste eleven, så alle sammen sto å så på meg. jeg klarte selvfølgelig å dette før jeg var halvveis, og rullet rundt helt til hodet mitt traff en stor snøhaug. jeg hadde lånt ett par med solbriller av faren til ei av jente som jeg hadde fått beskjed om å være veldig forsiktig med. i steden for å komme meg ut av snøhaugen var jeg for opptatt med solbrillene. "brillene har det bra!" klarte jeg så vidt å rope frem mens jeg lå med beina rett til værs. jeg har egentlig aldri vært særlig glad i ski etter den hendelsen, og jeg skal i alle fall ALDRI prøve slalom og snowboard og slike ting. meh.

Vutarie said...

rikke: hahah! men å, slalåm og snowboard er jo DRITgøy! helt annerledes enn langrenn, og spesielt på slalåmski har man MYE bedre kontroll i nedoverbakkene for man har skarpere kanter, de er mye bredere og føttene dine sitter fast i skiene. er ikke samme bambi-på-isen-følelse i det hele tatt (synes jeg da). du må jo prøve :D

tinekatrine said...

det er bare vann da ^^ og enig, kullsyre ting smaker vondt.

oluffen said...

Går aldri på ski :p Ever!

akarlsen said...

nei, kan vel ikke si at jeg går så ofte på ski. Jeg har slekt i Nordland, så hvis jeg er der om vinteren, pleier jeg å gå på ski.
Det er koselig med sånne lange skiturer inni ukjente skoger, og ha med noen kubber ved, pølser, appelsin, kakao og kvikklunsj :)
Men jeg hvis jeg får sjansen til det, så går jeg også på ski for å trene. De har en nais skistadion/løype der.

Også liker jeg ikke nedoverski, fordi jeg klarer ikke å bremse.

Vutarie said...

akarlsen: man bremser jo på samme måte på nedoverski som på bortoverski! :P hahah

akarlsen said...

nja. med slalomski greier jeg ikke å svinge med heller, også er de glattere!
Ikke spør hvordan jeg får til å bremse med vanlige ski. :P

Marit said...

Jeg er egentlig ganske glad i bortoverski. Men har allikevel en tendens til å ende opp sånn som deg! ^^

Jeg studerer nordisk. Går lektorprogram med det som hovedfag, så når jeg er ferdig om ca. fem år. så kan jeg undervise opp til og med videregående ;)

cavejam said...

Neeei, dør hver gang pappa har tvunget meg til å bli med på skitur. Får helt panikk i minibakkene.

Stine S said...

Nja, for det meste slalåm :b

ceciliemaria said...

Haha, you're so cute! :D

Du gjorde en god innsats!

Jeg elsker langrenn og skitur på fjellet, jeg! Men så er vi mennesker ganske så forskjellig skrudd sammen, og det er kanskje like greit! :D

Guro said...

sv: Ja, jeg er fullt klar over at det delvis er min egen feil. Men jeg var klar over at det var lenge siden jeg hadde sikkerhetskopiert, og ga tydelig beskjed om at det var noe jeg ønsket å gjøre for pcen ble formatert. Han sa at han skulle gjøre det, siden jeg måtte få formatert den ganske kjapt. For å få etellerannet de skulle gjøre med alle skolens pcer, til å funke. Idiotmann.

Ingrid Ping said...

Jeg gikk så ENORMT mye på ski da jeg var liten. Så jeg slipper å noensinne gjøre det igjen. :D Neida, kanskje om jeg selv får kidz..

Lady Netta said...

Åh, jeg synes det er koselig jeg :D Men sist jeg gikk på ski er mange år siden, så kanskje jeg romantiserer det litt i hodet mitt :P Mmm, kvikk lunsj og appelsin...

JULIE AIDA said...

hahahaha så det sjæl nå. orker ikke å fikse på det.

Guro0o said...

går på ski i ny og ne, men føretrekk å gå på beina på fjellet :p