Ask the dishes


Lumiere synger be our guest, be our guest, put our service to the test og i dag har jeg faktisk både servert og kokkelert. Lille meg, som for det meste bare lager ferdigpizza og som er litt usikker på hvordan man koker poteter, har laget pannekaker. Pannekaker! Og du har kanskje hørt om pannekaken som trillet bortover veien for å unngå å bli spist, så da skjønner du vel at jeg var litt bekymret.

Men når jeg steker pannekaker slipper ingen av dem trillende ut døren må du vite, selv om noen av de prøvde å hive seg av pannen i en fryktelig fart. Stekt ble de alle sammen, og brettet og pent lagt i en kjele, og tenk - de smakte jo godt til slutt også, selv om de ble litt hullete og litt abstrakte i formen. Abstrakte pannekaker kan vel alle like? Spesielt når jeg har surret med dumme oppskrifter, røre som lignet på planeter, og råd som "bare ta det på slump".

Er du flink til å lage mat?





16 spiser syltetøy:

malin said...

det så veldig godt ut!
jeg har alltid trodd at jeg er god til å lage mat, så håper det :D hehe

Nøve said...

Jeg er kjempeflink til å lage mat, tenk. Jeg liker iallefall maten min veldig godt. :D
Men når det gjelder pannekaker pleier jeg egentlig bare ta røren på gefühlen og steike når den ser ok ut. Pleier å funke det også.

cavejam said...

When in doubt, alltid skyld på oppskriften! Det funker for meg. Seriøst, oppskrifter er så sykt dumme av og til, spesielt når det ikke er bilder, for da vet du jo aldri hvordan det skal bli! Abstrakte pannekaker er veldig vanlig, tror jeg, mine blir alltid det hvis jeg er for sen med å fordele røren i stekepannen.

cavejam said...

lol, jeg så ikke før nå at det var et spørsmål der. Men jeg synes jeg er ganske flink til å lage mat, though ikke improvisering.

rikke said...

selv om jeg fikk en femmer i mat og helse er jeg ikke særlig flink til å lage mat. jeg klarer å brenne pizzaen, når jeg steiker pannekaker henger de ALDRI sammen og det blir ikke alltid like godt stekt. men jeg er flink til å smøre skiver og koker poteter og egg, i alle fall. mehehehe.

sv: dersom jeg begynner å like matte har det virkelig skjedd et mirakel!

myldretid said...

Pannekaker er fantastisk!

Her er forresten bakgrunnen min hentet fra:) http://www.knitpicks.com/kpimages/NING/wallpaper/1024x768/icecream.jpg

hcaracola said...

så flink!:) eg vil egentlig sei eg e ganske flink:) blei mye flinkare når eg flytta ut:)

line aurora said...

ja, jeg liker å tro jeg er flink til å lage mat. og flink til å "slumpe" oppi. men pannekaker! jeg er håpløs til å steke pannekaker. lar bestandig kjærest få gjør det. samme med omelett, klarer ikke å brette den sammen uten at den faller fra hverandre :(

haha og angående rottene så er jeg nesten litt enig med deg når de driver på som de gjør nå. de er umulige! kan ikke ha dem ut av buret og det gjør jo både dem og oss triste. de bare sover og er deppa og de skjønner ikke hvorfor. men de er så søte. de ligner ikke på for eksempel rotta jeg så ute i smauet her her en dag. den var svær og skitten.

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Ja, eg er eigentleg veldig flink til å lage mat, sånn utan å verke for sjølvgod. :P Og wee, Beauty and the Beast! YndlingsDisneyfilm, oh yes. <3

pernille said...

Serrr, fikk lyst på pannekaker nå! Og jeg er mett og liker egentlig ikke pannekaker så godt, så dette var en prestasjon.

DREA said...

Tusen takk! :D

Åh, jeg ELSKER pannekaker. Pannekaker er vel noe av det beste i verden. Er ikke så fryktelig god til å steke dem da, for de blir ofte litt stive og sånt, men still good.

oluffen said...

Ble MYE flinkere etter at jeg flyttet for meg selv. Jeg klarte seriøst ikke å brune kjøttdeig engang. Har i ettertid også kjøpt meg kokebok: "Fór - mat uten mor". Anbefales!

ceciliemaria said...

Så flott at ingen av dem stakk av! Godt passet på av deg! :D

Jeg er fryktelig dårlig på pannekakesteking, det blir alltid MINST ÉN av dem som bare blir en deigete klump!! *ler*

simen said...

åååh, jeg elsker pannekaker. og det beste er at man kan ha det som både hovedrett og dessert! hihihi

// jeg elsker både flukten og mr. fox, men ser nå at det kanskje ikke var så mange likheter. er nok mest fordi jeg har en svakhet for snakkende dyr <3

Lisa Veronica said...

Åh, jeg tror jeg kunne ha drept for pannekaker akkurat nå!

Lady Netta said...

Hehe, gratulerer! Jeg kan ikke fordra pannekaker egentlig. Spist det så mye i barndommen at jeg har satt meg inn for å aldri spise det når jeg flytter hjemmefra. Menmen. Jeg liker å tro at jeg er god ihvertfall. Men jeg er mer glad i å lage kaker og slikt jeg :)