Bounce to the beat


Five synger I woke up today with this feeling, og jeg våkner ikke før sent, ikke før det begynner å bli mørkt ute og jeg tenker at nå kan jeg ikke sove lenger, for det får være grenser. Jeg spiser middag midt på natten, og på kjøkkenet begynner det å bli dårlig plass, for rotehoder som meg har en tendens til å bare sette ting på benken og forvente at de går inn i oppvaskmaskinen av seg selv. I følge mamma, men det er ikke helt sant, jeg vet jo at oppvask ikke kan gå. Men kanskje kan den fly?

Uansett er ikke mamma er her, mamma er i Østerrike og drikker glühwein, og kan ikke se at jeg drikker Solo til frokost og spiser mat etter klokken åtte. Og ingen kan se at jeg går i pysjbukser hele dagen, for pysjbukser er det diggeste man kan gå i, og ingen kan se når jeg danser og hopper rundt i stua til sanger om dansing og hopping. For det er det som er fint med å være alene hjemme.

Hva pleier du å gjøre når du er alene?

(Bildet er et snapshot fra filmen Home Alone)

10 spiser syltetøy:

Nøve said...

Jeg pleier å utnytte kjøkkenet for alt det er verdt, og lage den maten JEG vil ha. Gleder meg til..påsken, kanskje.

Valerie said...

Jeg er aldri alene her i Bergen. Gah, seriøst, er jo folk rundt meg hele tiden. MEN hadde jeg vært alene hadde jeg gått uten sokker og med joggebukse hele dagen (spesielt på kjøkkenet.) Også hadde jeg latt oppvasken stå, og jeg hadde bakt så sykt mye at jeg hadde blitt gal. Hater å bo her, gleder meg til høsten!

Lady Netta said...

Så flott å være alene hjemme. Det skjer ikke meg så ofte med så mange folk i hus! Når jeg er hjemme synger jeg og snakker til meg selv og danser rundt i stua :D Koselig.

Vutarie said...

cavie: du bor i kollektiv, sant? hvor skal du bo til høsten?

Arma said...

jeg hadde håpa du var i asia, serru. fanken. hvor dro du? og hvor lenge? jeg er den eneste som reiser her i fire måneder:(((

Valerie said...

Jepp, det gjør jeg. Til høsten skal jeg forhåpentigvis bo sammen med Al når han kommer hjem, men hvis ikke vi får en plass å bo sammen så kommer jeg til å bo med to venninner som jeg kjenner godt og kan bruke joggebukse hos. Må nesten pynte meg her hvis jeg skal ut fra rommet mitt.

Guro said...

Når jeg er hjemme alene spiser jeg brødskiver til middag fordi jeg ikke orker å lage mat. Jeg ser på tv hele dagen, og går på butikken og kjøper mer godteri enn noen har godt av å se. Og så ligger jeg på sofaen mens jeg spiller den musikken jeg liker. Eller ser på opptak av gamle hopprenn. For så fanatisk er jeg, altså.

Caroline said...

Takk for fin kommentar :)

Veronica S said...

jeg pleier å skru musikken på fullt, den musikken jeg liker..finner hårbørsten eller kjøkkenvispen og synger for full hals. Dessuten så danser jeg med hunden, hun tror jeg er gal:P haha

N said...

Jeg skulle ønske jeg klarte å kose meg når jeg var alene. Jeg bor jo for meg selv, og samboeren min er ikke alltid hos meg, men jeg liker det når hun er det, eller når han fine er på besøk, eller noen andre. Jeg liker enktelt og greit ikke å være alene.