Nothing in this world


Trykk på bildet for kilden
Jeg har egentlig lovet meg selv å blogge minst to ganger i uken, helst tre, men det har falt litt sammen akkurat nå. Jeg vet ikke, det skjer så mye, men jeg skal skjerpe meg, for min egen del. Det er fint med litt struktur, og jeg skal sette opp et nytt fargeskjema, slik jeg gjorde i fjor en gang, med farger for trening og farger for blogging.

Men jo, det skjer en del, jeg har begynt i ny jobb og oppdaterer lister for harde livet og møter mennesker jeg ikke husker navnet på. Og kanskje er det ikke verdens morsomste jobb, men det går helt fint, og jeg skal tjene penger som onkel Skrue på speed, seriøst (nesten). Og mens jeg hører på Paris Hilton som synger I can do what she can do so much better knyter det seg litt i magen på meg, for jeg har blitt bedt om å være fotograf i et bryllup. Altså, jeg har blitt bedt om å være fotograf i et bryllup. Og det er knakende skummelt, spør du meg. Så nå skal jeg være fin frøken på Telenor om dagene, og om kveldene skal jeg skyndte meg hjem og lære meg hvordan man tar bilder, og spesielt hvordan man tar bilder av mennesker. Gode tips, anyone?

Har du jobb?

13 spiser syltetøy:

huilei said...

Gratulerer med ny(e) jobb(er)! Tror du er kjempeflink som bryllupsfotograf.

Jeg jobber som psykisk helsearbeider andre sommeren på rad. Og jeg liker'e!

Ragnhild Regnbue said...

Grætts med ny jobb! Eh, hakke så mye erfaring med mennesker, men det er finest med lite bakgrunn (typ en vegg eller et hav elns) og så er det greit å tenke at hodet skal være i midten av bildet ;)
Det går nok bra!

Jobber som guide i en stavkirke om sommeren, og til vanlig sitter jeg hjemme i stua og konverterer gamle filmer og lysbilder. Verdens beste jobb! :D

oluffen said...

Jepp, har jobb. Jobber på Bon Appétit og har gjort det i 1 år og 8 måneder. Gratulerer med jobb på Telenor!


Fototips: FOKUSER på menneskene og ha dem i DET GYLDNE SNITT.. :P

Nora said...

Så gøy da, hvem skal gifte seg? Skal du ta bryllupsbilder av brudeparet, eller være fotograf i selve bryllupet og ta bilder av maten og gjestene og festen og sånn? ^^

Nøve said...

jeg begynner i jobb i morgen. iik. (første jobben ever.)

Vutarie said...

huilei: vi får se :P

ragnhild regnbue: ooh, det hørtes gøy ut :D

oluffen: får finne ut hva det gyldne snitt er da x)

nora: jeg skal være begge deler, tror jeg? skal ta bilder under vielsen og sånt, og så bilder av brudeparet i tillegg. og det er stian grytting som skal gifte seg, fra lensmannsjordet her

nøve: oooh! lykke til :D

Merci Beaucoup said...

Adecco, anbefales på det sterkeste!

Vebjørn said...

Stilig med både ny jobb og bryllaupsfotografering då :-)

Lady Netta said...

Åh, så gøy å ta bilder i bryllup da! Da hadde jeg vært ganske nervøs selv! Men det takler du bra, masse lykke til :D

Arma said...

jeg jobber på vero moda/jack and jones, sfo og en vernet bolig.
Alt dette for å tjene penger til jeg reiser trettiførste august:))))

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Eg har sommarjobb, og det veit du fordi me tekstar basically dagleg (som reddar livet mitt litt, der eg sit i kontorstolen min, just so you know...).

Eg er glad me må gå rundt med ID-kort på Kårstø, fordi om det er nokon det er meininga eg skal hugse namnet på, men ikkje gjer det, så kan eg kikke bort på kortet deira.

Vutarie said...

birte: oh, det var übersmart. vi har ikke ID-kort på min jobb og jeg vet jo aldri hvem noen er!

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Awh, ja. =/ Samt at dei som har eige kontor, har namnet sitt skrive på utsida, slik at det gjer det lettare å hugse enkelte, særleg dei som eg kan sjå kontora til når eg ikkje sit og nistirar på dataskjermen...

Eg måtte bruke ID-kort på jobben i fjor òg, litt morosamt. :P