A little bit better


Bildet snappet i VLC, tatt fra It's a Boy Girl Thing
Maria Mena synger just a little bit stronger, og jeg kjører på den røde scooteren min og tenker at jeg liker ikke motorsykler. Motorsykler bråker. De er store, og de er brautete. De er større enn meg, og når jeg putrer av gårde på scooteren min virker motorsykkelen veldig skrytete der den brummer av gårde og gir meg øresus så ørene faller av. Motorsykler er som fetter Vågard i sykkelform. Ham du treffer en gang i blant, som kommer på besøk med snusen under leppa, med sleik og med store muskler han liker å vise fram. Han som liker å dytte deg litt i søla og ler bryskt når du ikke er sterk og tøff nok til å ta igjen. Han som liker at han ikke er en svekling, og som også liker å påpeke det.

Fetter Vågard liker å råne, og han liker å vise frem musklene sine til jenter. Fetter Vågard har hull i buksene og drikker øl rett fra flasken. Fetter Vågard er i samme familie som deg - men egentlig ikke. Og du kan ikke slippe unna ham, for han kommer alltid på besøk.

Du skjønner, fetter Vågard har egentlig ikke så stor sjans på damene, fordi de foretrekker gutter med litt vett i skallen. Han har ikke så mange venner, for de synes han skryter av kvaliteter han ikke har. Fetter Vågard har selvtillitsproblemer, og prøver veldig hardt å bli en del av den kule gjengen. Litt på samme måte som 40-åringer kjøper seg motorsykkel for å veie opp for den Cabrioleten de ikke hadde råd til.

Motorsykkelens hullete jeans er skinnbukser. Motorsykkelens brautete bråk er fetter Vågards tomme skryt. Og motorsykkelens litt nedverdigende syn på scootere, er fetter Vågards måte å få seg selv til å føle seg flott på.


Jeg foretrekker å putre.

Har du førerkort?

12 spiser syltetøy:

DREA said...

sv: å damn, kanskje jeg bare burde bytte bloggportal eller hva folk kaller det. tror jeg holder meg til hvor jeg er og bare dør litt inni meg noen ganger av den topplista. :)
anyways, stilig bilde! :D jeg har ikke førerkort etter som jeg bare er 16. kunne tatt mopplappen, men jeg foretrekker å vente til å kjøpe bil og sånn. så vet vi det, hihi.

ammalíe said...

Workin on it gørl

huilei said...

Njet, har heller ingen konkrete planer om å noen gang skaffe meg et.

fredrikke said...

ihihihi.
jeg har ikke førerkort.
liker du kaffe?:O

/fredrikke

hjertevill said...

Jeg har førerkort, ikke til bil though.

oluffen said...

Nope, ingen førerkort.. :P

Arma said...

jeg har noen som helst slags lapp. Jo, har en lapp i lomma. En krøllete post-it med masse tall på.

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Nei, eg har ikkje førarkort, men eg vil kunne køyre motorsykkel (unnskyld). Men ikkje tung-motorsykkel, berre lett-motorsykkel, dei fine, søte.

Lennea said...

Ja! Har mopedlappen og jobber med førerkortet til bil

Inga said...

Jeg putrer også rundt på den lille, røde scooteren min. Siden jeg er 183cm høy får jeg ofte høre at jeg ser ut som en bjørn på trehjulssykkel. Men jeg elsker den! Om to måneder og 19 dager har jeg forhåpentligvis førerkort klasse B også! :)

Nøve said...

nei, jeg holder på å lære meg å kjøre bil.

hadde egentlig bestemt meg for at det aldri skulle skje, men etter påske i år bestilte jeg en kjøretime i et øyeblikk av galskap, og nå har jeg brukt så mange penger at jeg er nødt til å fullføre.

line aurora said...

motorsykler er bare morsomme hvis man sitter bakpå som en liten hund. ikke ellers. det gjør så vondt å se på gamle menn med motorsykler. "aw stakkars :(" tenker jeg da.

men jeg har hatt moped. en stygg en. en sånn som gutter har. bare fordi det er fem år siden og jeg har kanskje forandra meg en del i løpet av de åra. skal aldri ha noen annen slags lapp enn mopedlappen, ettersom jeg bare skal bo i byer eller i nærheten av de, og heller skaffe en fin kjærestegutt som kan kjøpe seg ei sånn bil som jeg har lyst på.