#4: 我跟你很熟


Jeg har blitt inspirert av Ti Tusen Millioner og laget montasjer med bilder fra Asia, for dit skal jeg nemlig. Til høsten skal jeg pakke sakene mine og reise til Tokyo, Kina, Vietnam, Kambodsja, Nepal og India. Jeg skal endelig høre Just Like Honey i samme by som Bill Murray hvisket i øret til Scarlett Johansson. Jeg skal ha det varmt og sove på en elvebåt, jeg skal styre med valuta og store ryggsekker, og jeg skal se på rismarker og ri på elefanter. For det er nemlig det jeg har gjort i dag: planlagt Asiaturen, og det føles så mye mer virkelig når man endelig faktisk har en plan, for nå skal jeg til Asia, jeg skal det. Det tror jeg blir gøy.


Skal du reise noe sted?


Jeg vil forresten også bare nevne at i forbindelse med BEDA skal jeg ha en ukentlig konkurranse, som jeg kommer til å poste hver søndag. Det kommer til å være ganske enkelt; jeg skriver en tekst sett gjennom øynene til noe vi omgir oss med, og så må dere gjette hva jeg er. Konkurransen vil være åpen helt frem til neste søndag, og det vil være premier. For hva er vel en konkurranse uten premier? Jeg vet ikke helt akkurat hva det er ennå, men det ordner seg. Jeg håper dere vil bli med, for det er ikke noe gøy å holde konkurranser ingen deltar i.


Bilder funnet på Flickr ved å søke på landene jeg nevnte.

18 spiser syltetøy:

Cam said...

Åh så morsom konkurranse! Jeg skal helt klart delta! Jeg skal reise, men jeg vet ikke hvor. Tiden vil vise, jeg vil egentlig se hele verden men så har jeg jo en livstid å gjøre det på! :)

huilei said...

Wow, du kommer helt sikkert til å ha det fantastisk! Asia er vakkert, og jeg er overhodet ikke biased.

Merci Beaucoup said...

Jeg skal bare til Mallorca jeg.. :-)

Mor og far liker ingenting spesielt. Men vi har barskap hjemme med litt av hvert i. Onkel, derimot, kan rødvin (og alt annet) og jeg får litt i meg der. Men jeg er ikke så fryktelig glad i alkohol, og er veldig konservativ, så det holder med en hvitvin og en rødvin foreløpig. De kan jeg drikke :-) Og du kan drikke den hvitvinen som du likte!

Vebjørn said...

Thanksss, det skal eg - satsar på at det går bra då :-) Har du tatt den?

Høyrest då ut som mykje bra som skjer - kos deg i påska!

Vutarie said...

cam: yay! :D

huilei: haha, kanskje litt? x)

merci: mallorca er jo fint daaa (ikke at jeg har vært der, meneh)

vebjørn: jeppjepp, det har jeg

Vebjørn said...

Du har lappen med andre ord? Gratulerer, forhåpentlegvis har eg den før sommaren :-)))

swictor said...

Jeg har aldri vært utenom norden...
MEN JEG SKAL TIL SPANIA I SOMMER MED ODA:D

tinekatrine said...

MISUNNELIG!!!! D:

Lene said...

Aww, India er nydeleg. Skal så tilbake dit igjen. Natttoget er ein oppleving i seg sjølv og eg trur eg på hånda på hjarta var ein av få som verkeleg likte det, sjølv om det var utroleg ekkelt toalett (men òg "normal" toalett).

Taj Mahal er nydeleg. Og btw viss du vil ha ein opplevelse utenom det vanlege, tigersefari. Det er noko av det gøyeste eg nokon gong har vore med på.

Eg trur eg ikkje skal reise nokon steder, berre til heimbygda mi (men det er lite spennande)

Hanna said...

jeg skal til Tokyo, Kina, Vietnam, Kambodsja, Nepal og India.

:D


...og til Thailand forresten

Ida said...

hoho, samme her! :D

guro said...

du er flink.

walking said...

Dit vil jeg og.

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Åååh, så fint! <3
God tur, når hausten kjem. :)

(I miss you, btw.)

Trine said...

Heldiggris! Jeg vil også til asia, og egentlig overalt, bare jeg får reise. Hver gang vi er ute å reiser blir det nemlig alltid til et eller annet chartersted. Ikke det at det ikke er fint der også, det er bare det at jeg ville reist så mye mer og så mye lenger, og opplevd så mye mer.

Hvem reiser du med? Og er det sånn litt i stedet for å gå på skole et år?

Vutarie said...

trine: jeg skjønner hva du mener. jeg skal reise med en venninne, og ja, jeg skal ha et friår nå, så det blir jo det.

line aurora said...

den turen der kommer til å bli veldig veldig fin, veit jeg. gled deg! menneskene der er så annerledes enn her, og det kan være både himla fint og litt kjipt. mest himla fint.

på nyåret stikker jeg en måneds tid til cuba og mexico og kanskje flere steder.

Lady Netta said...

Wow, du er super heldig! Det kommer til å bli en kjempe tur da! Og vakre bilder har du funnet også. Guri, heldig du er :D