#26: Søndagskonkurranse


I dag er det søndag, og det betyr at det er duket for BEDA-konkurranse!
Slik foregår det: Jeg skriver en tekst sett gjennom øynene til noe vi omgir oss med, og så må dere gjette hva jeg er. Dere sender svaret deres til meg, og jeg trekker en vinner som vil få en premie. Hvis ingen, av en eller annen rar grunn, greier å gjette svaret, gir jeg premie til den som kom nærmest. Konkurransen vil være åpen for deltakelse helt frem til neste søndag. (Jeg kommer til å offentliggjøre navnet på alle vinnerne i mai)

Svaret på forrige konkurranse var: Alarmklokke

BEDA 4:
Jeg er veldig beskyttende. Ikke på en sånn vik-fra-meg-aktig måte, bare akkurat nok tror jeg. Jeg passer på, liksom. På et vis er jeg et slags ekstra tak, bare at jeg ikke sitter fast. Du kan ta meg med overalt, og bruke meg når som helst. Og akkurat som et tak, vil jeg verne deg for ytre krefter og slike ting man trenger et tak til. Men i motsetning til et tak, er jeg mye kulere! Jeg kommer nemlig i hvilke farger og mønster du vil. Vil du at jeg skal være svart og liten, kan jeg være det. Vil du at jeg skal være skotskrutet og stor, kan jeg være det også. Jeg kan til og med ha øyne og ører! Det er ganske gøy. Ikke alle har evnen til å være like fleksibel i utseendet som meg.

Dessverre har jeg også mine fiender: nemlig vinden. Jeg kan ikke si at vi kommer veldig godt overens. Jeg vet ikke helt hva det er med meg og vinden, men den mobber meg altså. Den dytter i meg og ødelegger meg, river av meg armer og hud, og av og til stjeler den meg fra eieren min. Usjameg. Men av og til kan vinden være fin, og det er når jeg vil fly, for da kan jeg nemlig dingle på luftstrømmene. Og jeg kan faktisk fly, nesten. I alle fall kan jeg fly bedre enn mennesker. Jeg tror noen av dere har prøvd å fly med meg også, men jeg tror dere har hatt litt varierende resultater. Men det er jo strengt tatt ikke min feil. Det er dere som veier altfor mye.

Hva er jeg?


For å delta, send svaret ditt til lisaloffen@gmail.com. Merk mailen din BEDA 4. Husk å ta med navn, adresse og link til bloggen din (om du har en blogg). Konkurransen er åpen for alle. Håper du blir med!