#2: The sound of water makes her dream


Jeg hører på en sang med en tekst akkurat slik jeg vil skrive den, som beskriver akkurat det bildet jeg har i hodet og akkurat den følelsen jeg hadde da jeg tok bussen hjemover og hadde solbriller på nesen. Awoken by a cloud of steam, she pours a daydream in a cup. En sang som beskriver hvilke bilder jeg vil ta, men som jeg ikke får til, som beskriver vår og sommer, og den novellen jeg leste for ikke så lenge siden som også var fin. Den som jeg tenkte at jeg kunne skrevet, for akkurat sånn liker jeg å skrive, men som jeg endte opp med å bare lese. A pretty flower in a vase, a slipper by the fireplace, a cello lying in it's case og she fights for her life as it pours.

Jeg har forresten tenkt til å prøve meg på BEDA, altså Blog Every Day April. Jeg tror ikke jeg helt kommer til å greie det, med en medietentamen som får det til å knyte seg i magen, med påskeferie på hytta og med russ (russ!), men vi får se hvordan det går. Vær snille og kommenter da, så blir jeg glad inni meg og kan synge Her Morning Elegance på vei til skolen.

Hvilken sang liker du best akkurat nu? Noen fine å anbefale?

9 spiser syltetøy:

ingunn said...

Jeg stemmer for BEDA ;)

Sanger jeg hører nesten for mye på for tiden: Van morrison - moondace, daft punk - homework, Queen - I want it all, ACDC - Back in black. Ikke noe nytt, men hey.. kanskje du hadde glemt di (gråter)

maddiieeatthedisco said...

vs. heheh nei nettopp ;)

sonya said...

ågud. her morning elegance er den fineste sangen.

akkurat nå er det uavgjort mellom vår (delillos) og shangri-la (m. ward)

Oscar said...

Jeg fant ikke helt ut hvor jeg skulle skrive denne commenten, men etter litt kaffe og vaffelspising fant jeg det ut! HURRA!

Mørkerom er dritgøy! Spesielt 120 filmer :D

Cam said...

Åh lykke til med BEDA lurer på om jeg kanskje skal forsøke meg på det samme. Men tror kanskje ikke det går så bra! Akkurat nå har jeg ingen sang jeg liker kjempe godt for tiden. Det er litt for trist, nå må jeg gå på leting.

Vutarie said...

cam: nei, jeg tror ikke det går så bra for meg heller. men man kan jo prøve :D og så får vi se

Nora said...

Du kan blogge fra mobilen når du er på hytta da, bare fiks før du drar sånn at det sendes til denne bloggen:)

Arma said...

Jeg er i en jern og vin periode. Setter Passing Afternoon på repeat

huilei said...

Regina Spektor - One More Time With Feeling. Live-opptak på YouTube. Virkelig helt fantastisk herlig og nydelig og rørende og hele pakka.