#16: Dinosaurs


Jeg har en plan. Og nei, jeg har ingen rød koffert og ingen Benny som kan si "helmaks" til meg, men jeg kan jo si det til meg selv, kanskje, for det jeg har, er nemlig en liste. Og så denne planen da, som involverer penger og tykke bunker med papirer og en pappa. Og de pengene er mer et hull i kontoen min enn noe annet, og den bunken med tykke papirer er fylt med massemasse tekst, men det går så fint så, for i dag har jeg blitt kokt på bussen og jeg tvitret: "jeg synes synd på poteter" da jeg holdt på å dø der inne. Men det hadde jo ikke tatt seg ut, for å dø på en varm buss i Norge står ikke på planen. Det gjør for så vidt ikke å stryke på medietentamen heller, men nå føler jeg meg på god vei altså, og jeg merker at jeg blir litt stressa og at jeg får sånn bekymringsbelegg innvendig, og at noen skriker "konse!", men å konse står ikke på den planen jeg er glad for i dag. Men jeg greide å kjøre pappas bil som ingen får lov til å kjøre til skolen uten å kræsje. Og dét var en veldig stor del av planen. Så da så.

Har du en plan?

15 spiser syltetøy:

Cam said...

Helmaks!

Varm buss står aldri på planen, men sniker seg alltid med!

Lady Netta said...

Sv: Høres ikke ut som en dum dag, ihvertfall ikke etter at du er ferdig med dritt mediatentamen. Men det går nok så fint så :)
Åh, skal du ut og reise du eller? :)

Min plan er å snaaaart legge seg så jeg ikke sovner i timen - igjen.

walking said...

Ikke i det hele tatt.

H said...

Man har en plan om å lage en plan. For den planen man har forsøkt å følge i over fem år har vist seg å være en dårlig plan, som attpå til var en plan man forsto at ikke var en riktig plan. I tillegg har man en plan om å styre unna slike uplanlagte planer - de som bare oppstår, rent impulsivt, og som føles gode i det øyeblikket de oppstår, men som ikke fører til noe annet enn sorg og fortvilelse, fordi det ikke var en godt nok planlagt plan.
Jeg har en plan om å kvitte meg med alle gamle planer, og heller legge en ny og gjennomtenkt en, en som overvinner alt. Først og fremst skal den overvinne meg selv.

Tea said...

Ja. Men den er superhemmelig. Eller egentlig ikke

Nøve said...

Jeg har mange planer. åh de er så fine. (men jeg elsker asiaplanene dine. herregud)

Mynte Valkyrje Poirot, said...

HELMAKS!

Og eg vart nyfiken!

Vutarie said...

birte: nyfiken på hva?

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Kva planen din går ut på! Anna enn det du har fortalt.

Du er linka til i det nyaste blogginnlegget mitt, btw! <3

Vutarie said...

birte: det er en asia-plan med hotell og reiseopprute og så er det en treningsplan som skal fungere for nå har jeg involvert pappa. så ikke så spennende egentlig altsååå (jo, asiaturen min er spennende for meg, meneh hihi)

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Awh, yay! :D
Eg er òg flink og trener no, så godt som eg klarer. Vil halde på gym-firaren min! Trur nok ikkje eg klarer meir enn det, men... Gym får berre vere det svake faget mitt, eg kjem ikkje til å ha det etter rundt ein månad uansett!

Vutarie said...

birte: usj ja, gym er teit. men nå skal jeg trene sånn at jeg kan bruke shorts til sommeren og passe i klærne mine igjen. og for at jeg ikke skal være snegla på gruppeturene i asia. for det vil jeg ikke x)

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Awh, nei, det er klart.
Trur eg byrjar få ganske god kondis no. Eg har aldri hatt dårleg kondis, men, ja. :)

Vutarie said...

birte: ah, det er jo bra! jeg har helt flaut dårlig kondis :/

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Awh, you look fab, though!