Med fine penselstrøk


I dag tenker jeg på fine ting, som når tennene dine blir klistret sammen av et peppermyntedrops, de norske ordene til den engelske sangen som har gjemt seg bak et annet navn, lister på lister i en fin bok og en søt CSI-skuespiller med litt rufsete hår. Jeg tenker på gamle dagdrømmer og planer, på nye dagdrømmer og planer, på Amsterdam og sykler, på leiligheter og klemmer. Jeg tenker på markjordbær og å våkne før vekkerklokken har ringt, på han som jeg lærte å spille verden med, på pannekaker med is, konserter, smittende latter, brownies, kjoler, fine bilder, og jeg har hengt opp det postkortet med mannen som klipper en busksjiraff, og det av nonnen på motorsykkel. Jeg tenker på at albatrosser kan sove mens de flyr og at hjort liker å spise marihuana. Av og til må man nemlig fylle hodet stappfullt av fine ting, for det finnes noen dager som bare er på den måten.

Hva tenker du på i dag?






(bildene kommer fra flickr/er snapshots jeg har tatt i VLC player)

19 spiser syltetøy:

sonya said...

det var fine ting du tenkte på :)

jeg tenker (håper) på om det skal skje noe snart.

pørni said...

Jeg tenker på sommeren og hvor mye jeg gleder meg.

maren said...

jeg tenker på en gutt som får meg til å le, at det snart er sommer og ferie, og at jeg er redd for å komme opp i spansk på eksamen. hjelp. jeg trenger sommerferie nå, for jeg tror verden hadde vært så mye bedre om jeg kunne bruke de skoene og veskene som passa meg best, og ikke de som er best å bruke på skolen.

Guro said...

Du tenker på mye fint.

Jeg tenker på at jeg kanskje skulle gjort en tyskinnlevering, som jeg ikke fikk med meg, fordi jeg var syk.

Dvergpingvin said...

I dag tenker jeg på at jeg gjerne skulle vært tilbake i helgen.

Blomsterplukker, vinterbarn. said...

Jeg tenker på varme. sommer. venner. kjæreste. skolepress. også sommer igjen.

Fusionized said...

Jeg tenker på at russefeiringa starter snart, og at jeg egentlig bør lære meg å spare penger... :P

Cam said...

Så mange fine tanker, nå ble hodet mitt fylt av lignende <3

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Åååh, ja, eg veit kva du meiner.
Eg har litt for mange tankefluger til at eg klarer få fram alt eg tenkjer, men eg prøver i alle fall å spele om igjen konserten frå i går kveld.

pørni said...

ALDRI KAN MAN BLI MOBBET FOR Å SE CSI! ALDRI!!

Merci Beaucoup said...

Nei, har ikke lest den. Burde jeg? :-) Begynte akkurat på Beatles.

Arma said...

idag tenker fine tanker om min venn.
og så tenker jeg at jeg må løpe til skolen, for klokka er ganske mye

celina said...

hihi, det var det også!

oi, så fine bilder. jeg likte dem. du hadde fin blogg, forresten.

Vutarie said...

alle: jeg synes dere tenker på fine ting også :D

Karoline said...

Herre, så mange fine bilder!<3

Inga said...

Jeg tenker på fjellturer, gamle myter og Norges Skål av Johan Nordahl Brun. Litt sært.

Du tenker visst alltid på fine ting, du :)

Kristine said...

Eg har i alle fall ikkje tenkt på 1/5 del så mykje fine ting som deg. Mest har eg tenkt: eg må lesa no. For det har eg tenkt veldig masse. Så har eg tenkt litt på våren. Og på perler. Så har eg tenkt at eg var svolten, og då åt eg kvikk-lunsj^^

Puslebit said...

..jeg tenker på at jeg er blid over mye, blandt annet å ha kommet over bloggen din, og en svensk stemme som synger i bakgrunnen av rommet jeg sitter i.

hjertevill said...

Jeg tenker på sommer og kjærlighet.