Fields of Athenry


Hvis jeg skulle reist noe sted akkurat nå, hadde jeg reist til Skottland. Jeg hadde sittet i heiene og sett på lochene og sniffet regn og skog og frisk natur. Jeg hadde sett på fjellene og jeg hadde hørt på sekkepipene og jeg hadde smilt inni meg og kanskje litt utenpå også. Jeg hadde kjørt båt og snakket med uhyret i Ness, jeg hadde besøkt festninger og laget fantasier om hvordan det hadde vært å bo der. Jeg hadde ikke spist haggis og jeg hadde unngått sauer for alt i verden, men jeg hadde kjørt forbi dem på venstre side av veien allikevel og tenkt på hvordan de ser ut som små skyer på bakken. Noen svarte, noen hvite, og det skulle plaske ned store dråper ovenfra og blåse litt og piske og friske og heie. På en hei. Og jeg hadde tenkt på de bøkene og på steinformasjoner, på hester og gamle slag, på kjærlighet og tidsreiser. Brave are the hearts that beat beneath Scottish skies.

Hvor vil du helst reise akkurat nå?


(alle bildene er fra skottlandsturen jeg var på i 2007)

23 spiser syltetøy:

The Kin'Xp said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Valerie said...

London, Londond, London! Seriøst, jeg har vært nær ved å trykke bestill hver gang RyanAir har billige billetter, men Ich habe nicht Geld.

Silje said...

Jeg kunne ønske jeg hadde penger til å ta en rundtur. Skottland, englang, wales og irland. Det hadde vært fantastisk :D
Så heldig du er som har vært i skottland !

Nora said...

Jeg har lyst til å reise til Irland... :)

tritonus said...

Eg vil til Palestina, men kvar gong vi har billettar kjem israelarane og bombar alt sund.

Cam said...

Du skriver så utrolig fint! Får meg alltid til å smile! :) Nå vil jeg dra til Skotland!

Takk for kryssede fingre for JB!

Vutarie said...

val: nei, og du må spare til hove :P bare tenk på hvor mange ekle rotter som finnes i london! usjpusj

tritonus: uffda, kjipt :/

cam: aw, takk! :D

Vebjørn said...

Den dubba har ikkje eg fått med meg - like greit, nok Montana for ei stund no!
.. heilt til i morgon når han vaknar igjen ;-) På din nettlesar ja!! Ikkje min og andre sin! Eg smell deg opp!

Arma said...

kanskje jeg hadde reist dit hvor jeg skal reise. Om det halvt år. Og bare blitt ferdig med det. Hah, jeg gruer meg.

Vutarie said...

arma: hvor er det du skal??+++

JUNE S said...

Nydelige bilder! :)

Sv: Skjønner godt at du leser begge, de er kjempeflinke!

Arma said...

sånn ca new york + san francisco + gran canyon + las vegas + L.A. + Fiji + et år i Australia

Suzanne said...

Jeg bor og jobber i Skottland. :-) Fine, fine landet.

Sango said...

sv: Ja, hawt <3 Jeg ville ha reist til syden, eller en storby. Kypros, New York, London, Paris, Roma, Gran Canaria, eller noe sånt :)

Oda said...

Det hadde vært fint å reise til Skottland, ja.

maren said...

de har puppeform på kondomeriet :D

Vebjørn said...

Så kul at det er verdt å sjekke opp på YouTube?
- får eg link tilbake frå deg?! ;;-)

Vebjørn said...

Thanksss! Hehe, eg kan gå med på at den er relativt lik ja, men... (det var det men'et då) du slår ikkje min nei ;-)

Lene said...

Eg vil reise til Skottland. Pene bilete du har tatt. Elles så vil eg reise til London (aldri vore der, følar eg er den einaste som ikkje har vore der)

Vutarie said...

suzanne: du er heldig! man.

lene: ooh, ja det skjønner jeg godt. jeg var der da jeg var 12, men jeg fikk ikke så veldig mye ut av det, ettersom jeg var 12.

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Eg trur eg ville ha reist til han, berre for å få ein siste samtale, eit oppgjer, og kanskje vere i ein betre tilstand til å kome vidare.

Guro said...

Nord-Irland. You know.. hrhum. <3

Eller Skottland.

huilei said...

Å, Skottland! Jeg hadde store planer om å studere i Skottland! Vil reise dit med venner etter eksamen. Jeg har en skotsk venn. Han snakker veldig kult.