Lille julaftens vise


Engelen i treet mitt spiller gitar, eller kanskje banjo, samme det. Jeg antar det er tid for den obligatoriske juleposten. Den hvor man har båret juletre, pyntet pepperkakehus, bakt julebakst, sett julefilmer og alt det der. For det har jeg gjort, med julemusikk i ørene og stjernelys i hyllen. Dessuten har jeg gløgg i en snøkopp, så forhåpentligvis blir hele verden en snøkopp med stjernelys til onsdag. Og forhåpentligvis greier jeg å bake delfiakake.

Har du bakt pepperkakehus?



29 spiser syltetøy:

c said...

så herlig.

Vebjørn said...

Kan eg tenke meg er fint - eg får det nok aldri, men det går bra :-))D

Neda said...

Det var noen veldig fantastiske bilder.

Valerie said...

Lisa... Du er så ufattelig søt <3

ingunn said...

fantastiske bilder!

julie aida said...

nydelige bilder, lisa!

Camilla said...

Så koselige bilder :) Jeg skal bake med kjærersten i morgen!

line aurora said...

ånei! bildene! helt sjukt nydelige.

og nei, mamma rakk å bygge pepperkakehus før jeg kom hjem. litt trist. men jeg skal da i det minste få være med på å slå det i stykker med hammer :) glær mæ.

hjartesmil said...

da trur eg det såg ganske godt ut, hih. eg skjønnar ikkje korleis det går an å ikkje like peppermynte. det er det beste eg veit! og ost. men ikkje saman.

eg skal bake pepperkakehus i morgon, det blir såååååå fint!

Anonymous said...

Du tar veldig fine bilder, det er så fint lys på de! God jul. Hilsen Ragnhild

- said...

Vi lagde pepperkakehus, men det gikk heller dårlig. Vi navga det "Skuret", og det ser ganske forblåst ut!

Guro said...

Jeg har aldri bakt pepperkakehus.

Nydelige bilder!

ole said...

god jul da

kristin said...

vi pleier å lage pepperkakehus i romjula vi, og spise det rundt nyttår :)

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Eg er litt trist for at me ikkje har peparkakehus i år, er alltid min jobb å pynte det. =/


You're cute. :D

Lene said...

Så fine bilder det var :)

Jeg hakke lagd pepperkakehus. Men jeg lagde pepperkaker med kjæresten for et par uker siden. Jeg klarte ikke dy meg og måtte være barnslig og lage vulgære pepperkaker.. Det var gøy...

soul said...

jeg har også bakt og pynta et pepperkakehus! nam. fine bilder, og god jul da :)

Marit said...

Vi har ikke pepperkakehus i år, vi har ikke hatt tid til å lage det. Men men. I fjor hadde vi pepperkakepengebinge, så det veier vel litt opp for det ^^,

God jul!

gullapp said...

Bilde nummer to var kjempevakkert!
..pepperkakehuset står jo i kjelleren fortsatt! :O

julie aida said...

takk hihi

gurielise said...

søte bilder(:
www.gurielise.blogspot.com

Feil said...

Jeg bakte pepperkakekirke. Med gravstøtter. Jeg bet av seigmennene mine bena, og plasserte de forran gravstøttene, så de ser ut som zombier som vil opp av jorden.

Haha.

Typisk meg.

Jeg er så teit.

Inga said...

Ja, jeg har bakt pepperkakehus. Kl 2 om natten med min kjære, det ble veldig fint! :) Godt nyttår, Lisa!

Jack Diamond said...

Pappa baker alltid pepperkakekirke, nærmere bestemt Veierland kirke etter en maltegning som har vaklet gjennom årene fra et gammelt velforeningblad jeg ikke aner hvor han fant. Det minner meg om syttitallet da alt Donald-ekstra skulle klippes ut av siste side.

hjartesmil said...

takk, takk, takk! :)

Marionétte said...

For noen herlige bilder! Julen er en vakker vakker tid og snøkopp vil jeg ønske meg til neste jul. Vi har ennå juletreet i stua og jeg er takknemlig for det.
Liker bloggen din *litt blyg*

Marionette

Panda said...

Pepperkakehus <3!
Dette er faktisk det første året i hele mitt liv at jeg ikke har bakt det :\

Kjempe fine bilder forresten ^^

mimmi said...

skjitfine bilder

Marlene said...

Så søte bilder :)