Baby, it's cold outside


Jeg er så freaking glad hver julekveld, men først må jeg ha fremføring i kondomdress. Nemlig. Julemusikk, snø og skolestress er slik det er for tiden, men mennesker som synger om jingle bell rock og barndommens øyne, om gaver under juletrær og om snø. For det er jo snø ute, endelig snø, endelig hvitt, endelig mykt å tryne i grøftekanten, og endelig en buss som aldri kommer tidsnok. Det er så koselig, og spesielt koselig er det at det ikke er fullt SÅ svart i tussmørket når jeg slutter halv fem på skolen fordi vi satt igjen, og at det er fint ute når jeg skal stå foran klassen i den kondomdressen. Gleder meg.

Liker du julemusikk?

29 spiser syltetøy:

Aida said...

I heart julemusikk!

ingunn said...

kan være ksolig, men også litt for mye. blir litt overdrevent. på jobb idag satt de på julemusikk på pauserommet, ble.. gal

cavejam said...

Jeg har SÅ begynt å høre på julemiksen jeg fikk av deg :D

Fusionized said...

Og du skal stå foran klassen i kondomdress fordi...? :P
Og ja, julemusikk er gøy! :D

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Whaaat, kondomdress?

Siri said...

du vet vi nå krever bilde av deg i kondomdressen?

Fusionized said...

Bilde bilde bilde!

cavejam said...

Omg, headeren!

ole said...

jeg liker god julemusikk. Tom Waits, Sufjan Stevens og Bugge Wesseltoft og slik.

Nora said...

Hva skal du ha fremføring om, siden du skal ha på deg slalomdressen?

Vutarie said...

alle: jeg hadde fremføring om aktive skiløpere som subkultur, og det finnes INGEN bilder, thankuverymuch

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Hahaha, cutiepie. :P

Theme T said...

Ingen slår Peter Jøback når det gjelder julemusikk!

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Theme T: Eg høyrer faktisk på han no. :P

cavejam said...

jeg får ikke lov til å spise is :(

og sånn btw så var headeren kul ALTSÅ.

Fusionized said...

Den ultimate julesang: Driving Home For Christmas av Chris Rea! :D

tritonus said...

Kvifor kondomdress? Du blir sikkert søt. Eg likar julemusikk- den rette i den rette samanhengen:)

Vebjørn said...

Ahh, den er eg ikkje komt til endå i år - den kjem nok ganske snart her òg :-D

Neda said...

Julemusikk er koselig, men jeg må innrømme at jeg enda ikke har hørt noe særlig på det enda, men jeg antar at det kommer etterhvert.

Elive said...

jeg liker julefilmer. Intet slår det. men julemusikk er greit sånn ellers:)

jeg liker snø. og kondomdresser.

Inga said...

Ja, endelig er det snø! Masse snø. Fotsporene mine forsvinner nesten med én gang. Av de tradisjonelle liker jeg O Helga Natt, Pie Jesu, The Christmas Song og O come all ye faithful.

Forresten, gratulerer med 18års dagen som var :)

mmariel said...

julemusiiiiiikk :DDDD

jeg liker den nye juleheaderen din.

Inez Madeleine said...

Jeg blir veldig fort lei av julemusikk :p hehe.
Lykke til med skrivingen i kveld da. :)

Hanne said...

snø er digg :-))

gullapp said...

Herlig blogg.
Ja, jeg liker julemusikk

sylvia said...

ja, liker julemusikk, men begynner å bli passe lei veldig mange sanger nå hehe. Skulle vært flere av de:)

Jenny said...

Jeg liker memorell best jeg også, men det er vanskelig å bli enige. Ovidia er et såpass fint navn/ord, at vi gjerne villa hatt det også.
Du skriver veldig fint. Jeg kommer til å fortsette å lese.

karianne M said...

julemusikk gir god stemning :)

line aurora said...

å, ånei, jeg er egentlig skikkelig lei av den låta. den baby it's cold outside. to gutter og to jenter fra musikklinja vår har sungi den fire ganger nå, og de er... vel... de er ikke så flinke. han ene gutten er så irriterende og av prinsipp har jeg ikke orka å høre på originalen. men nå youtuba jeg den og ella fitzgerald og louis jordan-versjonen var fiin! veit ikke hvilken versjon du har lagt ut på zshare, ettersom det ikke helt funker. ja. ja.

jeg føler jeg har masse kommentering å ta igjen :D

og ja, julemusikk er hyggelig, så lenge det ikke er de helt typiske låtene som bare handler om jesus og halleluja. og så lenge det ikke er dde.