We will run.


Grandaddy sang I wanna walk up the side of a mountain, og det var akkurat det jeg gjorde. Jeg snørte fjellsko, trakk på meg overtrekksbukse og hang en sekk over ryggen, før jeg begynte å tråkke meg oppover en tilsynelatende endeløs oppoverbakke. Stein og sti, busker og kratt. Jeg halvlente meg på den pinnen jeg veldig ikke brakk av et tre i et naturreservat, og jeg ble rød i fjeset mens jeg slet meg oppover. Pluss at bakken ikke egentlig var endeløs, og på toppen så jeg helt ut til vannet og mer, mens jeg lente meg mot en sten i ly av vinden og spiste klementiner. Klemetiner er godt.

Heldigvis for meg sang Grandaddy også I wanna walk down the other side of a mountain, men uheldigvis for meg finnes det ikke kart i en sang. Jeg gikk feil, gikk tilbake, spurte etter veien, fant ikke veien, prøvde å følge etter en familie som ikke ville la seg følge etter, trodde jeg fant rett vei, gikk feil igjen, trodde jeg fant rett vei igjen, gikk feil igjen. Da jeg stod ute i skogen der og klokken viste at jeg til nå hadde brukt tre kvarter på å vandre rundt, tenkte jeg mest på Patrick Wolf som synger let's lose all sense of direction, I'm going to get lost with you. Let's go. Hvor var Patrick Wolf da jeg trengte ham mest? Og hvor var egentlig jeg?


Det gikk nå bra til slutt, slik det pleier, jeg greide å snuble meg til et sted jeg kjente meg igjen, selv uten Patrick, og jeg dusjet litt ekstra lenge bare sånn fordi.

Er det lenge siden du har vært på toppen av et fjell?

31 spiser syltetøy:

C said...

åh, så fint.
alt for lenge siden jeg var på et fjell.

Nøve said...

Hmja, 1.Mai var eg både på toppen av Fløien og Ulriken. Men etter det har det vore lite fjelltoppar.

Nøve said...

Og nei, eg har ikkje sett bee movie. Kanskje eg bure - for inspirasjon. Haha

Nøve said...

*burde. Uff, dette blei for mange kommentarar.

Vebjørn said...

Haha, då er du blant dei få som er på kanten til det ;: hi5, men eg fikk med meg sånn ca. ingenting!

kristin said...

det er altfor lenge siden jeg har vært på en fjelltopp. Litt trist egentlig, for der er det så fint å se utover.

emelie said...

Kommer helt an på definisjonen av fjell. Jeg var på en liten topp for noen måneder siden, hvis det teller :)

Vebjqrn said...

Ikkje kødd med mine lesera ;: Middelalderen - hi5

Cathrine said...

Sv:
Jaaa:D


nam klementin! Er nok lenge siden jeg var på et fjell, og tror ikke det blir no fjelltur på meg med det første heller^^

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Awh. <3

Eg har ikkje vore på toppen av eit fjell sidan... slutten av august i fjor, trur eg, då var me på ein heilt forferdeleg fjelltur i byrjinga av skuleåret.

Neda said...

Jeg skulle gjerne tatt meg en fjelltur, jeg også.

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Eg elska kombinasjonen av dei to fyrste bileta, btw. :)

Neda said...

Og det var noen veldig fine bilder, du :)

mariel said...

Origamiorigamiorigamiorigamiorigami. Det er ikke lett.

metern said...

Det liknet skummelt mye på Kolsåstoppen!

Men jeg liker å være på toppen av fjell. Jeg var på en fjelltopp i Hemsedal forrige helg, og det var litt nirvana over det hele.

Inga said...

Jeg savner Kolsåstoppen. Lenge siden jeg har vært der nå. Mest av alt savner jeg de gamle vennene mine som bodde like nedenfor :)

Aida said...

Hm, jeg har ingen fjell å være på toppen av. Tells bakken ned til huset vårt?

Birgitte said...

awww..søt historie^^

Jøndalen er min fjelltid:) (Høst- og vinterferie)

Camilla said...

Nå fikk jeg lyst på klementin :) Ellers herlige bilder

Jack Diamond said...

Det første jeg tenkte på når du nevner toppen av et fjell var da jeg og brødrene min besteg det høyeste fjellet i Tamriel i spillet Oblivion.

Det var alvorlig talt det første jeg tenkte på.

Det er litt trist.

Forrige gang jeg var på toppen av et fjell, var i høstferien for ett år siden. Det er for lenge. Kanskje jeg finner noen fine fjell i Liverpool å bestige?

zathx said...

Jeg bor i 3.etasje, jeg kan jo si det er et "fjell"...hm

Jennymis said...

Du får vinteren til å virke litt finere. Jeg liker vinteren når den er ordentlig. Du har en fin blogg, forresten!

metern said...

Haha! Tøft:) jeg har ikke vært der siden gymlæreren trakk oss med på løpetur opp i fjor. Men jeg ble faktisk litt motivert når jeg så dette. Kanskje når jeg har fri neste mandag?

emelie said...

Og god morgen - du har blitt tagget :)

Merci Beaucoup said...

Jeg elsker at du elsker å lese. Og elsker dine bilder. Men det er lenge siden jeg har vært på en fjelltopp.

Vutarie said...

birte: takk<3 det er litt kjipt at de ble litt skjeve, men jeg måtte snikta de i hui og hast. oh well

aida: sure! :D

metern: do it 8)

alle andre: takktakk for de fine kommentarene :D

Vebjørn said...

Oj, seriøse greier!!

Marit said...

Sist jeg var på et fjell var vel i høstferien tror jeg. Skulle hatt noen i nærheten!

hjartesmil said...

oj, kvar i landet bur du?

Bruce Wayne said...

aw. jeez. nå tok du meg på senga.
jeg har lenge sagt at jeg skal gå fjelltur, men har aldri fått rompa i gir. er snø en unnskyldning ?

Vebjørn said...

Yay, men det er forskjell på å overleve fordi man har stua seg inne eller når man måå vere inne..