Kärlekens alla färjor


Det blåser. Ute. Brom, sier vinden og feier blader rundt og tenker at nå skal vi riktig ha storrengjøring. Ute. Så det regner og plasker og håret blåser i fjeset mitt mens jeg går til bussen, men jeg smiler. Storrengjøring er fint. Storrengjøring betyr at man kan ligge under dynen og titte i taket, hvor det fremdeles er rester etter den fluen jeg moste for to år siden, mens det uler og suser gjennom vinduet og man føler seg litt ekstra trygg. Storrengjøring betyr at man kan bruke tykke skjerf og småhutre mens bussen kommer, og fin musikk (som Detektivbyrån) kan spille i ørene samtidig. Man kan sitte i sofaen og ha masse lys på, mens vinden er i mørket og sier brom. Brom brom, fei fei, jeg er gatefeier, eller kanskje en bilfører. Kanskje er jeg bilfører? Jeg stod i alle fall på teorien i dag, bilteori, sånn poff. Tre feil, og alle gode ting er tre. Musikk, teoriprøve og storrengjøring. Pluss lys, masse lys. Jeg elsker lys.

Hør på sangen btw. Trykk på "det blåser" og hør den.

27 spiser syltetøy:

Panda said...

Åå gratulerer!
Nei, jeg har ikke lappen og har ingen planer om å ta den heller! (Jo faktisk neste sommer, men det er hemmelig i tilfelle det går skikkelig galt^^)

Lys er fint<3! (Skal høre på sangen no)

Vebjørn said...

Du skal vere på lag med med og ikkje ta parti med tsunamiane!!!!!
-
Gled deg, scenene var heftige! ;:

Camilla said...

åh, for en herlig måte å se ting på. du er søt.

safetree said...

storm er koselig, helt til man må være ute i den. >_<

Nøve said...

Gratulera! :)

Det er koseleg å vere inne når det regnar sånn.

Siri said...

Jeg tok med meg den store paraplyen i dag, og ønska storrengjøringa velkommen. Takk, sa den, dette blir bra.

korketrekker said...

Det fine med uvær er å ha på store klær.

Og ang. vesken: den er suuperkul! Men det blir så dyrt, med porto og sånt ._.

tritonus said...

Gøy på landet, gøy på landet (:

metern said...

storrengjøring betyr også at man må tvinge seg rundt et vann. Løpende. Med høy puls. Mmm, kompromisser.

Gratulerer med teorien, da er det verste overstått resten er barnemat. Som kompisem min sier "det er bare å kjøre".

Mia said...
This comment has been removed by the author.
Mia said...

grattis :) høsten er herlig, man trenger ikke å ha dårlig samvittighet for å sitte inne med en kopp kakao..

Marit said...

Gratulerer med bestått!

Nettopp høststormene er noe av det som gjør høsten til min favorittårstid. Det å gå ute og virkelig føle naturkreftene på kroppen. Eller sitte inne under et pledd med en kopp kakao og kjenne at hele huset rister.

Og så komme ut dagen etter, til strålende solskinn og se at det nå er fantastiske farger på trær, hus og bakken. Nei, jeg liker høsten.

Camilla said...

Gratulerer :)

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Eg elskar stormar. :D

Elive said...

Fabuløst, festlig, fantastisk:)
gratulerer meget med teorien.
storm er noe av det beste. uten tvil. Selv om jeg ikke alltid klarer å holde meg på beina.

s said...

skal du ikke oppdatere snart? jeg har lest dette dritmange ganger.

:(

Jack Diamond said...

Gratulerer. Du slo meg med to...

Caroline Ulricke said...

det er mange som kanskje skryter litt for mye av det, men når jeg var det så infridde det til mine forventninger i alle fall. spørs hva du forventer, og hva du gjør ut av det tenker jeg.

Vebjørn said...

Hm. Det går alltids an å gjere unntak. Enten kan dei fem timane takast på land eller skippast.

Maren said...

Jeg elsker stormvær. Skal man være melankolsk og litt emo, er det ideellt, og man føler virkelig at man lever. Og sånt.

Gratulerer med teorien!

Vebjørn said...

Nei, kjem ikkje til å ha det større, men jo kanskje litt gulare. Neeidå :-) Eg og likte det gamle, men eg følte eg måtte ha noke nytt ;:

Jack Diamond said...

Det er spesielt til ære for deg, selvfølgelig.

Griffus said...

Shuffle er en kjekk ting det ja ;p

Vebjørn said...

Meeen då blir margen til høgre for mykje kvitt på?! Får sjå om det funka sånn som det er no med bilder og stuf, ellers blir den breiare :-)

Vebjørn said...

Haha, du trengte aldri å svare på alt!
a) det klør i halsen ja, men mmm så vilt godt!
b) ikkje klag, ke du gjorde på OD?
c) hehehehe, eg har reint bad ;:

Vebjørn said...

Haha, slaur. Eg tjente penga til meg sjølv òg ;:

Vebjørn said...

Eg jobba for jentene i Bangladesh eg òg!! - eg skal ikkje ha på meg noke anna :-)