Straighten up your tie

Det er så lett å utlevere seg selv på nettet. Å skrive om følelser man ikke vil snakke om i virkeligheten, å skrive ting man egentlig bare pleier å tenke. Man blottlegger seg. Men det er noe helt annet å skrive ord mens du sitter gjemt bak en pc, enn det er å se dem ute blant mennesker. Man glemmer ofte at det faktisk er noen som leser ordene dine, og man har ingen steder å gjemme seg når disse noen står foran deg i virkeligheten. Et ansikt er så veldig annerledes enn en dataskjerm.

Jeg vil ikke dele meg selv i like stor grad som mange andre gjør. Jeg vil ikke skrive om alt jeg tenker og føler til enhver tid, hjelpe dere å grave langt ned under overflaten. Derfor hender det at jeg ikke blogger så mye. For av og til har jeg ikke så mye annet å blogge om enn mine egne tanker, og jeg føler egentlig at mange av de tankene lever best innestengt i mitt eget hode, ikke i et innlegg.

Hvor går grensen din, når det gjelder hva du legger ut på nettet og hva du skriver i bloggen?

Uanz; over til noe annet!
Jeg har klippet håret i dag. Kort, ja.

Den figuren i bakgrunnen er forresten et selvportrett. Laget av teip. Awsm.

43 spiser syltetøy:

Nora said...

Så fint det ble:)

tritonus said...

Eg pleier å tenkje at eg aldri skal skrive noko eg ikkje kan stå for dersom foreldrene mine les det. Det er eit godt nok filter.

metern said...

fint kort haar! Jeg tror egentlig terskelen min er ganske hoey, selvom jeg er anonym. Kanskje fordi jeg helst fortrenger foelelser, fordi jeg har mange aar bak meg som jeg bare brukye paa aa kjempe. Jeg synes jeg er personlig nok, men postene mine er alltid bare bruddsykker av vanskelige ting. Jeg tror ingen trenger aa lese mer om det.

Emilie said...

Jeg prøver å ikke skrive om hva jeg føler i det hele tatt, men en skjelden gang skeier jeg ut litt og gir signaler jeg ikke vil gi.

Nøve said...

Du er søt med fint hår.

Og eg skriver nok altfor masse eigentleg. Men eg brukar bloggen som ein slags tidskapsel for meg sjølv. Eg vil kunne gå tilbake om ti år og lese om korleis eg eigentleg hadde det då eg var 18.. Om du skjønner. Sjølv om det kan bli litt vel personleg til å liggje på nettet nokre gonger. Men som eg sa til ei venninne, det er ikkje akkurat som om eg skriver noko slikt som "i dag spionerte eg på han som jobbar på rimi i to timar, og deretter gjekk eg heim og onanerte godt og lenge." Bahaha.

tinekatrine said...

jaa, de er skikkelig enten eller.
aw, jeg savner hove!

hjartesmil said...

takk! prøv å seia haust, det er deilig i munnen.

eg prøvar å vera ganske privat, sjølv om det ikkje alltid virkar sånn. i dag, for eksempel, har eg ein av dei verste dagane, men eg spyr ut dusinvis fine bilder til folkemassane. eg har lært kvar grensa går.

du har nydeleg hår, forresten. nydeleg.

hjartesmil said...

eg lagar animasjon i flash, eg. diverre. men om du ikkje har programvare kan du bruka gickr!

Vebjørn said...

Fysikktapar? Først og fremt så leverte eg ei meget god fysikkprøve. Deretter; fysikktaparen surfar i Australia og drikk fargerike drinkar saman med halvparten av Australias kvinnelige befolkning :-)
To veke ;-)

tine said...

Åh, heldig du var som fikk se det!
Jeg følte jeg ikke kunne sette meg ned der, så jeg tok bare bilde og gikk.

Panda said...

Fine håret! ^^

Jeg har som prinsipp å aldri skrive noe på nettet som jeg ikke kunne ha sagt til hvem som helst i virkeligheten. Hvor ofte jeg klarer å holde meg til dette prinsippet er en helt annen sak :P
Jeg snakker forresten alltid før jeg tenker uansett, så jeg er kanskje et dårlig eksempel :\

sommarsnö said...

uff, jeg skriver kanskje litt for mye om meg selv. men jeg er likevel veldig bevisst på at andre, hvemsomhelst, kan lese det. for jeg vet selv hvor godt det er å lese en personlig tekst som jeg kan kjenne meg igjen i, og jeg håper at jeg ka oppnå det hos noen selv ved å skrive personlig.

og ja, pingviner er bra! og du! utrolig fin blogg!

Sondre said...

Det er kanskje ikke så lurt, men jeg skriver det som faller meg inn uten å tenke noe videre over det.

Håret ditt var veldig fint! Elsker fargen.

Takk for det beste musikkforslaget så langt, forresten. Har faktisk aldri hørt noe av Beulah før nå :)

Sondre said...

Det er kanskje ikke så lurt, men jeg skriver det som faller meg inn uten å tenke noe videre over det.

Håret ditt var veldig fint! Elsker fargen.

Takk for det beste musikkforslaget så langt, forresten. Har faktisk aldri hørt noe av Beulah før nå :)

Vebjørn said...

Eg har fysikk ja. Fysikk, kjemi og svett matte. Eg fortena sympati!

Camilla said...

grensen min er ganske stram, for mange jeg kjenner leser bloggen min.
så søt du ble på håret :)

Elive said...

finfinfint. du er pen. iordetsretteforstand.

Hva grenser angår er det litt uklar overgang. Jeg prøver å fortelle, men samtidig ikke fortelle. Litt vrient å få til det der, kanskje litt som å gå på stram line. Men jeg er nok litt for personlig. Eller? Vet du hvem jeg er?

julie aida said...

lærte å håndtere et ran, lisa! hallo!

og angående innlegget ditt, jeg skriver aldri om følelser, fordi ALLE leser bloggen min, folk jeg møter på hver dag, og jeg vil ikke at de skal få vite hva jeg føler. utenom hva jeg gjør og tenker

Nøve said...

Hihihi, eg drakk to. ^^

Thomas said...

Jeg er skikkelig prinsippløs:

Noen ganger kan jeg skrive rett ut hva jeg føler. Andre ganger kan jeg bytte ut tid og sted og mennesker og så videre for. Atter andre ganger holder det å hinte subtilt, mens innimellom vil jeg hinte kraftig. Til tider holder jeg også helt kjeft, og velger å holde ting utafor Internett.

Jeg har lavere terskel for å skrive personlige ting i andres kommentarfelt, fordi det da vanskeligere kan googles fram av IRL-mennesker.

julie aida said...

ja ikkesant! jeg var helt epicskuffa. serr

Arma said...

det var fint. så lenge du er redhead, så er jeg glad.

jeg skriver ikke om følelser. det er isåfall godt skjult. skriver om fønni ting som skjer i hverdagen.

Karoline said...

Jeg føler ikke jeg har så mange grenser, burde hatt flere. Men jeg skriver aldri ting som kan såre andre eller som omhandler andre på en negativ måte.

Neda said...

Du har så rett i det du skriver, og du skriver om akkurat dette når jeg føler at jeg har blitt.. vel, litt personlig i noen av blogginnleggene mine. Men hva skal jeg gjøre? (holdt jeg på å si) jeg er vant til å ha dagbøker og å skrive de ned, jeg tenker vel svært lite over at noen leser det jeg skriver i bloggen, noe jeg absolutt bør være obs på.

Hvor grensa går? Grensa går vel å nevne navn, for jeg vet at mange av de navnene leser det jeg skriver også. Idag skal jeg skaffe meg dagbok igjen, har jeg bestemt.

Og så søt du var på håret :)

Camilla said...

Så fin du ble på håret :)

Nei, jeg vet ikke hvor min grense går egentlig! Hmmmmmm. Aldri tenkt over

Runa said...

Hm.. hvordan skal jeg forklare det på en enkel måte? Jeg skriver det jeg vil være ok med at en potensiell arbeidsgiver finner og tar opp under et jobbintervju.

Det gjelder også for venner av den ikke-så-veldig-nære typen og andre som måtte vite hvem jeg er, men ikke kjenner meg godt.

Karoline R. said...

Takk for forslag!:)

Så fint håret ditt ble!:)

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Du var kjempefin på håret, darling! :)


Eg har eigentleg ikkje noko grense. Eller, eg har jo det, men ho varierer litt etter kva humør eg er i.

heidi said...

søt på håret :)

hvis jeg føler for å skrive noe veldig personlig på bloggen, poster jeg som regel en sangtekst eller noe. vet ikke jeg.

Hilðe said...

Eg skriv nesten aldri kva eg føler. Det har kanskje noko med personlegdommen min å gjer då, eg er ikkje særleg pratsom når det gjeld slike ting.:P Berre tanken på at nokon skulle kunne lese personlege ting som føregår oppe i hovudet mitt, skremmar livskiten ut or meg xD

Kul frisyre! :) Skal klippe meg snart, eg òg! :D

tritonus said...

Jippi, den var nesten akkurat lik Mariell sin:)

Frenger. said...

nice haircut! du er søt :D

:-) said...

Så fin du ble på håret.

Griffus said...

Terskelen for hva jeg legger ut av bilder kommer, i mine øyne, lavere for hvert bilde jeg legger ut, om ikke på bloggen, så iallefall på Facebook.

Når det kommer til hva jeg skriver, så merker jeg at jeg har litt vanskelig med å åpne meg helt, men det kommer seg stadig her også.

Jack Diamond said...

Jeg tror grensen min nettopp ble strukket til sitt ytterste. Jeg forsøker å ikke legge ut noe som kan skade andre menneskers omdømme, og lyver derfor heller eksessivt om tid og sted hvis jeg som i dag, henger ut noen på blogg.

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Då Siri og eg framførte særemne i dag, las eg opp det fyrste avsnittet i dette innlegget og link til bloggen din var med på kjeldelista. Cool, ey? :D

maren said...

FINT!

jeg tenker at hvis det er greit at mamma og sjefen min leser det, så er det greit å legge det ut. selv om de ikke leser bloggen min, så kan jo hvem som helst lese den, så jeg passer litt på.

Anefisk said...

Luggen er fin til deg!

ole said...

jeg har ikke blogg, der går vel grensen min.

Marie rocks my socks said...

Så fint det blei!=)

Eg tenker egentlig ikkje så mykje på kor grensa går... det som følest komfortabelt der og då, det skriv eg. Men det har hendt at eg har tatt vekk noko etter at eg har publisert det, for så å omformulere meg litt etterpå.
Det er vel litt opp til kvar person tenker eg...

Merci Beaucoup said...

Jeg prøver å forbli så "diskret" som mulig :)
Bra innlegg. Godt spørsmål, som er vanskelig å finne svar på!

Nora said...

Oj, så masse svar, nå vil jeg også svare på spørsmålet^^ Jeg poster bare scrappesider og sånt tøys i min blogg så det blir ikke sånn "tankepersonlig" nei:) Ligger noen ganger tanker/grunner bak sangene jeg poster, men det forstår jo bare jeg (tror jeg). Og det er jo ingen bombe at du ikke vil dele alle tanker i bloggen din, du har alltid vært litt hemmlighetsfull..hehe. Men det er jo fint det egentlig.. en jeg vet om postet nettopp bilde av seg selv som sitter på (ute)do på Facebook.. DET ville ikke jeg gjort iallfall..:D

sunnysola said...

noen ganger crap og noen ganger ting jeg tenker på. du er utrolig pen. bare sånn at det er sagt.

jeg adder deg på bloggen min, fordi du er smart og jeg iker å lese hva du skriver.
:)