Saving all my wishing coins


And I can make a slideshow, or maybe write a song, bortsett fra at jeg ikke vet hvordan man skriver sanger. Dessuten er jeg redd for å skrive sanger, eller kanskje ikke redd, bare forundret. Jeg vet ikke hvordan folk fremdeles greier å lage musikk som ikke ligner på noe annet, for hvor mange kombinasjoner finnes det egentlig? Mange, men så er det også mange som lager musikk, og i hodet mitt har vi allerede nådd det punktet hvor det ikke finnes flere toner, ikke finnes flere kombinasjoner av ord. Men det gjør det jo, jeg bare greier ikke se det, kanskje orker jeg ikke.

Jack Poulson hvisker one two three four i begynnelsen av sangen sin, akkurat som Sufjan Stevens, og jeg hører på begge to mens jeg sitter oppe til klokken er 03.14. The sun gets tired too, men jeg er våken, for morning comes in paradise, morning comes in light, og viften på skrivebordet mitt sier at det er for varmt til å tenke.

(Jeg har forresten et spørsmål: hvorfor får ikke jeg ting i posten? GREIT nok at bloggen min ikke er sånn kjempekjent, men hallo hallo, JEG VIL OGSÅ HA GRATIS TING SENDT TIL MEG AV SELSKAPER :( Jeg sier ikke nei takk til f.eks en tannkremtube?)


Får du ting i posten?

Hva er din song addiction atm?

25 spiser syltetøy:

line aurora said...

åh, det kan jeg også finne på å lure på. hvordan det er mulig å lage nye melodier. melodier man ikke har hørt før. men plutselig dukker de opp, de melodiene som faktisk har blitt laga før, og kanskje veit ikke det ene bandet om det andre, men det finnes ei låt jeg ikke kan høre på bare på grunn av det.

kanskje litt vanskelig å få ting i posten når man ikke legger ut adressa si? hihi. jeg veit ikke åssen de andre bloggerne får ting i posten. de må jo ha masa litt? masa på blogg.no osv. det trur jeg. jeg vil også gjerne ha noe. bare en liten ting, bare så jeg veit at noen "viktige" leser bloggen min. men det gjør de jo ikke. vi kan sende til hverandre under bedriftspseudonymer?

Nora said...

Vel det er vanskelig å sende tannkremtuber til epostadresser.

Det hender jeg får ting i posten ja. Jeg får FHM og Nemi-blad 1 gang i måneden. Også får jeg innimellom scrappesaker - enten fordi jeg har kjøpt dem eller fordi jeg har vunnet dem eller fordi jeg er med på noe sånn byttegreie:)

Jeg har hørt mye på Anti-Flag i det siste. 1 trillion dollars feks.

Benedicte :D said...

Jeg pleier hvertfall ikke å tannkremtuber i posten, selvom det kunne vært morsomt. Etter dette innlegget sender noen deg kanskje en? :)
I det siste har jeg dilla på "New soul". Søt, rar sang.

Strandlooken er vel og bra, men jeg vil ikke at håret mitt skal bli ødelagt ;P

Vutarie said...

line aurora: AVTALE! det gjør vi

nora: JAMMEN! hvis bedriftene kan være litt smarte, så bruker de bare navnet mitt og søker på det ELLER de sender en koselig mail til meg og spør etter den, aye 8)

benedicte: ooh let's hope

heidi merethe said...

woo, jeg vil og få ting i posten.. men siden jeg er en ukjent blogger så er det vist vanskelig! snufs, men vent et par år, kanskje da

Arma said...

jeg får ting i posten! Fra europris. Hater dem.

Hør på Scott Matthews! Han MÅ du like!

heidi said...

jeg får aldri ting i posten. og for tiden liker jeg moulin rouge-soundtracket og the national bank-albumet. og fleet foxes. :D

Siri said...

går regninger for 'ting i posten'?
kveldens song addiction består av pj harvey - you said something *drikke capri-sonne*

Ole D: said...

The Bakerton Group, Anoraak og Ladyhawke hører jeg må på nå, og Clutch og Cousin Col sin remix av I'm On Fire.

Jeg får billy-blad i posten, og jeg får bankbrev to ganger i måndten eller noe D:

Hvorfor har er ikke Patrick Watson med i bloggen din?

Marit said...

Jeg fikk noe i posten i går! Det var kjempegøy! (Ja, det var fra mamma og jeg visste om to av tingene, men men.)

Jeg har fått kjempedilla på det nye albumet til Coldplay. Av alle ting. Men, jeg synes det er ganske kult.

B said...

Akkurat det samme har jeg tenkt på og! Det må jo være begrenset med notesammensetninger, så en gang i fremtiden må det altså si stopp, selv om jeg tror det ennå er en stund til.

Vutarie said...

heidi merethe: me tooo!

arma: haha :P

heidi: moulin rouge-soundtracket *hosthostlastetjegnedharkhost* for noen uker siden faktisk

siri: haha, man får jo det også i posten, så.. ja? :D

ole: i bloggen eller i pollen? fordi jeg aldri har hørt på ham.

marit: wee så gøy :D

b: i know! det er nok det, men det må jo ta slutt en gang. sigh

Nadia Tee said...

Gaah, jeg vil også ha gratis ting i posten. Heldigvis får jeg ting fra Ebay, men det betaler jeg for da! :P

Ole D: said...

Jeg mente i pollen.

Han er awesome. Det er The Manhattan Love Suicides også, og The Pains Of Being Pure At Heart.

3-2-nuz said...

Pappaen din høyrest ut som ein bra fyr.

Når det gjeld det å skrive songar, er det noko eg har brukt ufornuftig mange timar på å tenkje over. For i ei verd med fleire musikarar og komponistar enn nokon sinne før, og dessutan ei enorm auking i tilgangen på musikk frå tidlegare tider, kan det synast som om "alt er gjort". Dei store barokkomponistane, til dømes, brukte opp att eigen og stal uhemma frå andre til å laga nye verk. Dei slapp unna med det, fordi folk så sjeldan høyrte musikken at det vart i liten grad lagt merkje til. Prøv det i dag.

Eg har som sagt, med tanke på mi framtid i musikken, tenkt mykje på emnet. Eg har tenkt på kva eg kan gjera som ingen før har gjort, kva eg kan "revolusjonere". Eg har slutta å tenkje slik. Eg trur svaret i stor grad ligg i noko så klisjefylt som at du må finne deg sjølv. I mylderet av stilar og sjangrar må du sortere dei påverknadane du har og dei styrkane og evnene du har til å forme ditt uttrykk. Dersom du prøver å gjera noko nytt, berre for å gjera noko nytt, blir det sjeldan bra.

Til slutt; Det handlar stortsett berre om knallhard jobbing. Timesvis i strekk, uavhengig av kva sjanger du jobbar i. Benny Andersson i ABBA fortalde til ei norsk avis her om dagen at løyndomen bak alle hitane dei skreiv var at han stortsett sat åtte timar for dagen ved pianoet og skreiv. Pirka og pirka.

Jeezlouise, ny pers i kommentarlengd.

hjartesmil said...

eg får MASSE ting i posten. HEHEHE.

tusen takk, forresteeen. fyllekøyring er absolutt å anbefale. på sykkel.

Fride said...

feist hvisker...eller synger rolig 1 2 3 4 i starten av sangen sin òg. om jeg ikke misforstod helt her.

jeg får lite i posten også. ikke overraskende. (:

Håkon said...

Jeg har aldri fått random ting i posten før jeg her om dagen fikk en barberhøvel. Uoppfordret, og uten noen reklamepapirer. Spesielt...

Har ingen song addiction nå, men jeg hører en del på Warszawa-albumet til Superfamily

Elive said...

Du, jeg kan sende noe i posten! Jeg er en røver på post-sending. Om det er grusomt viktig kan jeg kanskje klare en ting i måneden.

Selv får jeg greier bestilt fra tv-shop, ebay etc. Det er litt som julaften flere ganger i uka.

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Du har fått ting av meg i posten. :O (Uhm, trur eg? Jo, du har fått brev i alle fall.)

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Eg fekk forresten eit Time Magazine frå Canada i posten i går. <3 eBay, I love you! Skal kome eit til snart.

Neda said...

Jeg tenker også slik om sanger og sånn, og jeg er veldig enig med det du skriver angående det!

Jeg får "ofte" brev fra venner og bekjente, men jeg liker å tro at det er fordi jeg sender de brev først. Haha, jeg elsker brev i posten. Det er så koselig. Jeg sendte et senest igår.

Song addiction: The Raconteurs - Old Enough

Vutarie said...

nadia: indeed!

ole: hm, ok. jeg får se om jeg har plass nok på pcen til å laste ham ned, haha x)

3-2-nuz: haha yayy for lang kommentar :D jeg blir fremdeles like overrasket hver gang folk kommer med noe nytt though, til tross for at de har jobbet hardt. jeg mener, til slutt vil det jo bli helt TOMT. oh wellz, jeg overlater det til noen andre

hjartesmil: fuuu

fride: tror det er en del som gjør det :) beulah også har en helt utrolig sexy opptelling på alpha incipiens

håkon: haha så kewlt (though også litt misunnelsesverdig IMO)

elive: JA!

birte: brev, indeeeed. og julegave! (ithink?)

neda: f9z ja :D brev<3

3-2-nuz said...

Eg veit ikkje, eg trur eigentleg ikkje det blir tomt, fordi menneska finn alltid på nye måtar å uttrykkje seg på og gjera ting på. Dei siste åra har digitaliseringi revolusjonert musikkbransjen, og den verdi har vi jo berre såvidt begynt å snuse i. Det er umogleg å tenkje seg kva retning musikken vil ta i framtidi, men eg tippar den blir enda vidare, og med enda fleire og meir spektakulære kombinasjonar av stilar, instrument, uttrykk og sjangrar.

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Oooh, ja! :D