I might have lost you in the miles


Jeg har vært borte i 18 dager, og jeg vet ikke helt hva jeg skal fortelle om, for det er så mye. Jeg kan fortelle om å spise kjeks mens man ser på havutsikt, om å drikke iste mens man spionerer (med kikkert) på andre folk som soler seg. Om å møte mennesker man har vært forelsket i på stranden, om å gå på fortau hvor folk har risset inn sine egne navn, om å vandre på antikvitetsmarked i Aix en Provence med et Vogue i hånden.

Jeg kan fortelle om franske slott med franske guider, om å kjøre med bil gjennom små gamlebyer, om menn som sitter på kirketrapper hele dagen. Jeg kan fortelle om kvinnen senere kjent som "damen" (som blant annet kastet oss ut av restauranten sin), om å studere kart i timesvis, om å blåse bort, og om klostre vi ikke bodde i. Om å huske alle drømmene sine, om å bli glad i nye sanger,
om å drikke champagne i Champagne, og om å miste speilrefleksen sin på en restaurant i Tyskland. Jeg kan fortelle om så mye, men uansett ikke alt, for som mamma sier det:
"Det tar flere uker å fordøye alt vi har opplevd den siste tiden."


Jeg skulle laste opp mange bilder, men som jeg nevnte - kameraet mitt ligger igjen på en restaurant i TYSKLAND. Derfor har jeg lastet opp noen av mamma og pappa sine bilder. Sånn cirka her.

22 spiser syltetøy:

Clin said...

Pp, Frankrike? Provence? Der var jo jeg og litt. Hah Hvilke andre steder var du i i Frankrike?

Blomsterplukker, vinterbarn. said...

Frankrike! åh. jeg var der så mye når jeg var liten. vær glad du opplever det nå, og husker mer;)

marn said...

shit, så kjedelig med kameraet. men den reisen der gjør det bedre, til tross for lite bilder.

jeg vil også ha ferie :((

safetree said...

well så lenge du fikk med deg selv hjem fra en restaurant i tyskland, så er jeg happy!

(sant å si så er det vel mer sannsynlig at du ville blitt stuck i france et sted, språk og slikt tatt i betraktning. men speilrefleksen kunne kanskje ikke tysk heller?)

Aida said...

det hørtes ut som en herlig tur, bortsett fra at du mistet kameraet ditt. :(

Eira said...

Mhmm. Jeg tror det er noe med dette at man reiser så fort fra sted til sted. En time så er man i et annet land, liksom. Tror det i utgangspunktet er noe i oss som ikke helt klarer å fatte at alt går så fort. Rare, fine verden.

ole said...

hva var spennende med de som solte seg? Det høres litt perv men også ganske morsomt ut å spionere med kikkert :cip:

Sarah said...

Åh, jeg kjenner meg igjen på noen av bildene^^
Dumt det med kameraet, men resten hørtes jo bra ut.

Camilla said...

Huffda =P Det skal ikke være lett nei! Noen ganger kunne jeg faktisk ønske at ikke tanker og stress fantes, hihi :)

Nora said...

Du glemte å nevne GPS-maskinen med den stakkars damen inni:) Hørtes ut som om det var en stor del av turen,lol. Fine bilder, men jeg har jo sett dem før^^

Vutarie said...

clin: uhh her og der. nice blant annet, og nyons og champagne og chateauneuf du pap (elsn) og jeh. mange steder.

ole: ikke så veldig spennende, men litt stas å kikke på folk som har no idea at man titter på dem :D

nora: haha jeh. IT WAS. no more gps.

ole said...

Men, det er jo en sjanse for å bli busta D: Det var sikkert et kikkertsikte til en rifle, din snikmorder :cip: D: Men var de noe morsomme å se på, gjorde de mye rart?

Mynte Valkyrje Poirot, said...

You lucky bastard. :P


Takk for kortet og velkomen heim. :) Superdupertrist med veska og kameraet though, har du funne ut om du får pengane igjen?

heidi said...

ååh det hørtes ut kjempefint ut! (minus det å miste speilrefleksen da :/) nå fikk jeg også lyst til å dra på ferie, heh.

maia said...

høres ut som om du har hatt det fint. frankrike. så kunstnerisk eventyrlig. nå fikk jeg lyst til å reise dit.

Anette said...

jeg vil også til frankrike, jeg vil også til frankrike, jeg vil også til frakrike.
hvis jeg gjentar det nok ganger vedder jeg på at ønsket går i oppfyllelse.

Elive said...

DU ER TILBAKE:D
shitty det der med kameraet altså, men særdeles gledelig at du har hatt en bra tur. frankrike er fantstisk.France, je t'adore<3

3-2-nuz said...

Eg kjenner at dette høvet treng eit eksotisk nynorskord eg slett ikkje nyttar kvar dag:

Eg er ikkje så reint lite avundsjuk på deg.

Det er ikkje noko å spøkje med.

julie aida said...

oi sux med kameraet ditt :\

Vutarie said...

ole: haha well, jeg var laaangt unna. og nei, de gjorde ikke så mye rart. de bare satt der og virret med hodene

birte: nope, not yet. og jeg mailet egentlig restauranten jeg mistet kameraet på, men det er suxbabyer som ikke gidder å svare. HMPF.

anette: mm, akkurat som på film :D

line aurora said...

ahaha, så random. jeg skulle akkurat til å skrive en kommentar her da jeg oppdaga at jeg hadde fått kommentar fra deg. søtt, da.

jeg veit ikke helt hva jeg skulle skrive i kommentaren. kanskje at det hørtes ut som du har hatt en innmari fin ferie, tross det med kameraet. var det typ speilrefleks? da hadde jeg begynt å grine hysterisk.

og jodda, du kan abonnere selv om at du har blogspot. haha. det har nok ikke noe med saken å gjøre. :)

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Such rudeness! *EEK*