I'm sleeping on the balcony


Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om Hove. Det var vindskjeve telt, cider og øl, nattmat i amfiet, evigheter lang kø, trange folkemengder, konserter, livstidspasskonkurranse, avisomtale og bading. Det var foran på Vampire Weekend og The Teenagers, det var bloggere på Pirate Love og Lukestar, det var mennesker på Wombats og Kooks. Solbriller ble ødelagt, mobiler ble druknet, neser ble brent. Det var mye og ingenting, det var en tre timer forsinket buss, det var Joe Lean and the Jing Jang Jong. Det var bare Hove. Og ja, jeg ser ganske så ufin ut.

Har du møtt noen artister/band? (i så fall: hvem?)
Er det noen artister eller band du har spesielt lyst til å møte?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[For å utbrodere, om man vil lese: mobilen min ble herpa i regnet. Jeg vant ikke livstidspasskonkurransen (surprise!). Jeg møtte ikke The Teenagers :(((( (men vi hang utenfor backstageområdet en stund og ble kjent med vaktene der, som egentlig var ga
nske så kule). Solbrillene mine landet på gulvet og ble most under Pigeon Detectives (min feil tho). Jeg fikk lurt meg til et skjenkebånd! Jeg så diverse bloggere opptil flere ganger (og flyktet den andre veien nesten like mange ganger). Da vi gikk fra The Brian Jonestown Massacre ropte vokalisten "I see you with the red hair leaving" og dagen etter stod det i avisa. Jeg fikk han ene i White Denim til å smile. Jeg og Panda Bear så på hverandre (jeg så på flere konsertmennesker, og de så på meg, men Panda er så verdt å nevne). Vi fikk gratis pannekake med sjokoladeis. Jeg var på storskjermen (det så jeg forøvrig at Julie Aida og Maren også var). Jeg sov med dobbelt ullundertøy hver eneste natt. Vi satt fem timer i Arendal og ventet på bussen hjem. Alt var funfun (minus de fem timene i Arendal), og The Teenagers er kanskje dobbelt så übersøte i virkeligheten, tjihi.]
Jeg dro forresten med Hanna.

16 spiser syltetøy:

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Awh, høyrest ut som om du har hatt det überfun!

I miss Hove. :( Og herregud, at Knut Nærum var der altså! *dies*

Anette said...

det er deg jo! jeg så deg på live streaminga av...hmm...foals var det vel?
du sto på første rad og nikka med hodet :)

Vutarie said...

birte: NEXT YEAR!

anette: haha, ja det var meg!

lydmasse said...

jeg tror jeg stod ved siden av deg på yeasayer(??). i såfall beklager jeg for slitsom skriking og hoying.

jeg møtte black lips, det var digg :D
også så jeg vampire weekend.
hadde utrolig lyst til å møte animal collective, men selv om jeg lette etter de hele mandagen og tirsdagen, var de ikke å se.

safetree said...

hm, jeg fikk faktisk ikke med meg at solbrillene dine ble ødelagt. hadde vel nok med å hoppe på dem selv...

jeg vil bare minne om at "you with the red hair leaving" kan, i teorien, være flertall. det kommer an på lyset tror jeg.

oh and btw så må du sende meg de få bildene vi tok, hvis det er noen som er verdt å sende. og jeg hørte på linken din nå! yay

Vutarie said...

lydmasse: indeeeed det var meg :D og jeg tror jeg skrek nok i andres ører til å tåle litt selv, mwaha. jeg så også vampire! og man, tenk å møte ac. det hadde vært fun

hanna: jeg skrev "da vi gikk" såeh, flertall flertall :P og de ble ikke sånn superødelagt, jeg skal dra og fikse dem i morgen. HVILKEN LINK?

Ole said...

omg, hvem fikk du In The Aeroplane Over The Sea fra? Jeg elsker den nesten like mye som Two-Headed Boy.

3-2-nuz said...

Og dette var til alt overmål ei ganske lang og bratt snøgreie, så det vart ekstra moro!

Btw, når det gjeld artistar eg har møtt og har lyst til å møte, så har eg allereie møtt (og delvis fått undervising frå) Arve Henriksen og Bugge Wesseltoft:D No står berre att å snike seg innpå Brad Mehldau på Moldejazz(:

ingeborg said...

høres kjempegøy ut, skulle øsnke jeg også fikk dratt dit! men vil dit neste år :)

julie aida said...

åååh skulle ønske du sa hei eller noe!

draum said...

Ullundertøy er smart. Smarting^^ jeg hater telt, telt ble sikkert oppfunnet som en torturmetode, men siden noen vikinger bestemte seg for at friluftsliv er gøy så gav de opp halveis.

Inga said...

Ja, prøvde du det ikke altså?? Jeg var en smule flau, men det var gøy :) Satt du og leste en bok på en benk i Arendal en av de første dagene? Jeg turte ikke sjekke, men det liknet. He he :) Synd med livstidspasset, jeg fulgte med på utdelingen.

Vutarie said...

ole: jeg lastet ned albumet :)

3-2-nuz: haha, lykke til med det :P

ingeborg: do it!

julie aida: next time, jeg lover

draum: helt sikkert! teiteit

inga: neei, jeg prøvde ikke :/ og nei, jeg satt bare i arendal og leste en bok på fredagen

Anonymous said...

ah, you did. et veldig awesome awesome album.

Silkeschwarzen said...

Eg har eigentleg ingen artistar eg har sånn superlyst å møte. Men då eg var på Gardermoen for to veker sidan på veg til Roskilde dulta nokon borti meg, og når eg snudde meg, var det sjølvaste Tshawe. JESS.

Ina said...

Jeg så the Teenagers på kaia i Arendal på søndagskvelden, men var altfor dom og sjenert til å snakke med dem! Angrer mye...