You have the freckles of a child


I går lå jeg i sengen min og hørte på Sarah Dooley synge om fregner og ord, om fedre og ildfluer, om kjærlighet og alkohol. Jeg vet ikke hva jeg skal skrive, til tross for ting jeg kan skrive om. På deres bloggliste står syltetøy, jorden rundt, og naturfenomen, mens på min egen liste står sjokoladekuler med smilehull, filosofi, og setninger.

Jeg holdt en bok i hånden og tenkte at man kan reise jorden rundt i et atlas, man kan reise jorden rundt på internett, man kan reise jorden rundt i fantasien. I helgen har jeg reist rundt i bøker, i blogger, i sangkonkurranser. Kanskje fikk du med deg Eurovision, kanskje gjorde du det ikke, men jeg satt hjemme i Norge samtidig som øynene mine var i Amerika med Jane og ørene mine var i Beograd med franske Sebastien. Jeg vet ikke hva man skal definere en reise som, for det kan være så mye. Det kan være reisen man foretar seg gjennom livet, reisen fra side til side i en bok, dit du drar i drømme. Det kan være en følelse som vokser eller forsvinner, det kan være en sang som tones inn eller ut, det kan være tanker som er gamle eller nye. Det kan rett og slett være å bevege seg utenfor sitt eget hjem for å ende opp et sted man ikke har vært før.

Om det er det siste har jeg ikke reist særlig mye, verken i går eller i dag, men om det er en blanding av de første, har jeg reist langt. Jeg har kanskje ikke vært i Nepal, jeg har kanskje ikke vært i Istanbul, men i hodet har jeg vært både her og der. Bare se så fornøyd globusen min er :D

http://www.youtube.com/watch?v=ZoJqO1bzrCg
http://www.youtube.com/watch?v=B_lEqQKbhKs

17 spiser syltetøy:

safetree said...

tror du globusen din blir lei seg hvis vi drar til Nepal og Istanbul og Haiti uten den?

Elive said...

globusen din er et sjarmtroll. min globus dro sin vei. nå leter jeg etter en ny.

Feil said...

Jeg er også litt mer skummetmelk i huden ja. For jeg har det blåskjæret. :(

pseudologos said...

awesome bilde! jeg vil også ha sånn globus. foreløpig er sporveiskartet for oslo det nærmeste..

Drea said...

Skikkelig søt globus! :)

Neda said...

Lisa! Hei, lenge siden. :D

Anonymous said...

hvis jeg skal spise syltetøy så må det være blåbærsyltetøy. Jeg har forresten en låt jeg må sende til på MSN.
Hva heter de sjokoladekulene?

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Du er så usannsynleg SØT! GOD DAMN!

Vutarie said...

hanna: neh, den kan jo bare snu litt rundt på seg selv for å komme dit, yakno

elive: lykke til!

feil: mhm :(

pseudo: haha oh well. det er i alle fall et kart :D

drea: indeed ^^

neda: HEI!

anonymous: whatever u wanna. sjokoladekulene vet jeg ikke hva heter, men det er sånne fotballkuler man kjøper på nille i alle fall

birte: f9z :D

Merci Beaucoup said...

Merci beaucoup!
Bare sjekk den et par ganger i nærmeste fremtid ;)

Anonymous said...

jeg heter tross alt ole D:
Nille er det ikke her D:

line aurora said...

åh, den globusen så litt... hva er ordet? når man smiler men har triste øyne. glad og trist samtidig. æ har det så gæli på tunga. :/

og ja, det er jo en slags reise bare det å se på bilder fra andre steder. da får du jo en viss tanke om hvordan det ser ut der, og kan på en måte tenke seg at en er der, også. som hvis en leser ei fin bok. da er man litt der det skjer.

Camilla said...

Dagens søteste bilde!

Aida said...

søt globus. Jeg har ingen globus:(

Ingrid... said...

Hei du! Turen var fin ja, selv om 40 km/t nedover HELE Gudbrandsdalen kanskje er litt i det treigeste laget... Selv med god musikk på øret.

Ps: Norge er et vakkert land å reise i. Og ikke like uoppnåelig som Nepal. Jeg vil til Finnmark. Skal til Mosjøen i sommer, det får holde så lenge.

Ha en trivelig natt!

Vutarie said...

OLE: ai knåw ai knåw. og ai, kjipt. du får kjøpe masse neste gang du er i oslo :P

line aurora: melankolsk? idkkkk.

camilla: :D

aida: SKAFF DEG EN! jeg så forresten en i perler for svin i dag også, lawlll genialt.

ingrid: haha mulig. finnmark virker så kaldt x)

Anonymous said...

yesyes D:

Men neste gang jeg skal til oslo er på en søndag D: D: D: