Pow the wow and take half the cow


I dag spilte jeg tennis, til tross for at jeg ikke kan spille tennis, til tross for at jeg slår ballen langt vekk og enda lenger. Etterpå gikk jeg barbeint hjem mens det regnet, og det var fint. Jeg har skrevet et innlegg om det før, om de små øyeblikkene som får deg til å sette pris på at du lever, de små øyeblikkene du vil huske, men som du glemmer, for de er ikke de viktigste. Slike øyeblikk som får deg til å fortrenge vonde tanker, som får deg til å smile - både på innsiden og på utsiden. Jeg gikk hjem i regnet etter å ha spilt tennis, mens føttene mine snakket med våt asfalt og regndråper smeltet på armene.

Det er forresten noe ved tennis, jeg vet ikke helt hva. Å kunne si at i dag har jeg spilt tennis. Fotball gir ikke samme klangen, ikke sykling, ikke jogging, ikke håndball. Tennis tennis, og jeg har aldri sett Royal Tenenbaums, og jeg hadde definitivt ikke på meg svettearmbånd og shorts. Kanskje neste gang?

Har du gjort noe annerledes/utenom det vanlige i det siste?

(Min 17.mai)

19 spiser syltetøy:

Blomsterplukker, vinterbarn. said...

Mhm.. jeg vet det. Fokuset blir automatisk satt på det som betyr minst, som problemer. Du har helt rett, man burde se på det gode som første prioritet. Jeg må hvertfall gjøre det.

Poirot said...

Eg er så heldig at eg har ein hugs som tar med seg både dei små og dei store augeblikka, så ja, eg veit nøyaktig kva du meiner og eg har hatt det slik i dag. Eg har vore glad utan å vite kvifor, men eg vil ikkje gi slepp på den kjensla, fordi det er så uendeleg godt.

Den gode hugsen gjer ting ekstra vanskeleg i blant òg, but I wouldn't trade it for the world.

Og det var fint gjort å sleppe Tommy fri. :) Det var fleire som gjorde det i Haugesund òg.

line aurora said...

å. starlight mints! de er koselige!

fin tanke å slippe fri dyret ditt. her var det en hel ballonghævv som forsvant opp i lufta. tenk så kjipt. minst 1000 kroner rett til værs. eller, spørs hvor mye én ballong koster. men sikkert mer enn 30 kroner.

JEG FÅR IKKE TIL Å KOMMENTERE!!!!

safetree said...

det var flere som knapt trodde på meg da jeg sa at jeg hadde spilt tennis. og jeg måtte innrømme å ha hatt caps på. det hørtes nesten i overkant sofistikert ut... men det så definitivt ikke veldig sofistikert ut mens vi holdt på, så det gjør ingenting.

det er noen øyeblikk som får meg til å le når jeg tenker på dem. noen er bare fra i dag og er kanskje borte i morgen (f.eks. fem små barn som ikke vil likevel!! *gråte*), mens andre holder seg lenger og er like morsomme den dag i dag. tør jeg nevne rollespill om opprørske iranske jenter? det triste er at det tok en god stund før jeg kom på noe som helst som jeg kunne skrive der. annet enn en klassetur som kanskje ikke var helt, uh, passende. x)

well, du har nok rett. vi burde huske mer på gode ting. jeg kom nemlig på en haug med ganger som vi har ledd mye, men ikke hva vi lo av. lol.

Elive said...

tennis equals eldre damer, med mye liverfaring som er dritgod i en sport få her i norge spiller. Eller bare at tennis høres spennende ut, fordi det egentlig ikke sier noe om sporten.
Fot+ball =fotball. Basket(kurv)+ball=basketball. Kjedelig. Tennis = make no sense = spennende.

Dette ble en tullete kommentar, jeg tror jeg holder munnen lukket.

Vutarie said...

blomsterplukker: hm, det var kanskje ikke helt det jeg mente. når jeg sier viktige, mener jeg at man heller husker på f.eks bryllupet sitt enn den dagen man satt på en benk og spiste is. men true, man burde uansett fokusere mer på de gode tingene :)

birte: aww :D og det er vel positive og negative sider ved alt i guess

line aurora: det ser ut som du fikk det til! :D og ja, mye penger som flyr til værs. noen ballonger i byen kostet 100 kroner. HUNDRE KRONER. omg.

hanna: haha iknow. å le uten å vite hva man ler av is zhe best <3

elive: haha, jeg skjønner tankegangen din! kanskje tennis egentlig bare er et veldig morsomt og kort ord, eller kanskje det er fordi man automatisk tenker på folk i hvite shortser og svettebånd rundt håret som ser kewle ut? idk.

Poirot said...

Yeah, probably. :)

Ingrid... said...

Jepp, en ting skal vi ellers fattige, alkoholiserte, stressbefengte, tulleruske og grandiosaspisende universitetsstudenter ha: tidlig sommerferie:)

Dessverre har jeg falt inn i et sedvanlig møster siste ukene, men er fullt klar for å bryte det i morgen. Første steg: sove til jeg våkner av meg selv. Andre steg: trene. Det er faktisk ekstremt usedvanlig.

God onsdag du:)

caffelatte.blogg.no said...

Elsker å spille tennis :D Men får dessverre gjort det alt for sjeldent.

Lena said...

Du tar så mange fine bilder! Er du selvlært eller? (:

Aida said...

jeg har grått. Grått over ting jeg ikke har fått til. Og det har jeg ikke gjort på lenge.

Søtt skrevet, Lisa:)

Inga said...

Wimbledon har alltid vært drømmen, selv om jeg har rørt en tennisracket én gang i mitt liv. Det er noe ved tennis, enig med deg! Jeg klarer meg med å følge med på TV-skjermen jeg da ;)

Vutarie said...

ingrid: haha, heldige :D omg jeg vil også sove! og lykke til med treningen :)

caffelatte: haha ja, det er litt gøy

lena: aw, takk. og ja, det er jeg nok. nå skal det sies at mange av bildene på bloggen ikke er tatt av meg personlig tho *host* jeg stjeler en del fra dA

aida: uffda :/ jeg håper det går bedre etterhvert :)

inga: IT IS, ISN'T IT? og ja wibledon virker litt stas, med tennisfolk overalt. men det er jo faktisk derfor man har tv, eller hva? :D

julie aida said...

tennis er jo dritgøy :D jeg føler meg så soss da, hehe

Helene said...

Tennis er gøy! :D (og vanskelig)

Fie said...

Jeg vil også spille tennis.

marie said...

tennis.. det mp jeg komme meg ut å prøve igjen snart. det er fint med sånn påminnelser som du skriver.

Blingvild said...

Hehe.... russebilnamn er kjekt!

Merci chèrie said...

Flotters! :)