As Long As You Love Me


I går så jeg en pianospiller sjekke opp en gammel dame, jeg så ham flørte med henne, slå seg ned ved bordet hennes, og jeg satt på en benk og tenkte på hvorfor ting ikke blir slik vi ønsker. Jeg satt og lurte på hvorfor vi ikke kan gjøre om de feilene vi gjør, hvorfor noe som virker så riktig der og da kan bli så galt i ettertid. Jeg satt og lurte på hvorfor mennesker forelsker seg i hverandre, til tross for avstand, til tross for aldersforskjell, til tross for det faktum at alle andre kan se de ikke passer sammen. Jeg tenkte på sannsynlighetsregning som vi driver med i matten, og jeg lurte på hva sjansene er for at to mennesker skal lykkes sammen, at de vokser sammen, at de forsetter å være rett for hverandre, selv om de egentlig ikke er det. Jeg lurte på hva som holder noen sammen, om det er kjærlighet eller bare tanken om kjærlighet, om det er behageligheten av å være avhengig av et annet menneske, eller om det er redselen for å ikke være det.

Jeg så pianospilleren sjekke opp den gamle damen, og jeg undret på om hun følte seg glad, om hun følte seg verdsatt, om hun noen gang hadde valg feil, men fått det til å bli riktig, om hun noen gang hadde valg riktig, men gjort det feil i ettertid. Jeg vet ikke, for jeg har ingen svar, jeg har bare tanker, og jeg satt på en benk og så to mennesker kommunisere. Kanskje gikk de hver sin vei etterpå, kanskje tar de noen steg sammen, kanskje tar de mange. Jeg vet ikke, for jeg reiste meg fra benken og lot dem være i fred, men jeg lurer fremdeles på hvorfor noe som virker så riktig der og da, kan bli så uendelig feil i ettertid.

Er du forelsket?
Savner du noen?

P.S
Fordi Line Aurora en gang ba om det, og fordi jeg kjeder meg:
Tekst (og ikke klag til meg etterpå om tid dere aldri vil få tilbake.)

28 spiser syltetøy:

pseudologos said...

og så bare gikk du ifra dem uten å finne ut hva som skjedde?
jeg ville blitt. ikke for å spionere. ikke først og fremst fordi jeg er nysgjerrig. men fordi jeg noen ganger trenger tegn på at menneskeheten er god..

Drea said...

så søte bilder av deg! :)

Og, ja: jeg er forelska, og har vært det i godt over et år nå. :)

Unrealized Fish said...

Fine bilder, og jeg må si jeg trakk på smilebåndet når jeg leste "..spiser syltetøy" som link til kommentaren, hihi. Og ja, jeg savner noen, men er ikke direkte forelska.

julie aida said...

cute pix!

jeg var forelska, så ble jeg lurt trill rundt. det suger

og ja jeg har masse savn

Poirot said...

Ja
og ja. (And you know who!)

Kjempesøtt innlegg og kjempesøte bilete av kjempesøte deg. Og eg er einig med pseudologos, du skulle ha vorte igjen! Eg synest slikt er utruleg interessant og kjekt å fylgje med på, menneskerelasjonar eller menneskestudie generelt. People fascinate me.

Vutarie said...

pseudo: haha vel ja, jeg måtte gå for å møte mamma :P

drea: thnxxx :)

unrealized fish: haha vel :D lisa er jo et syltetøymerke, yakno.

julie aida: thank uu. og ja, det suger MAKS

birte: jaaaaa, men jeg måtte jo gå!

Poirot said...

Excuses, excuses... :O

line aurora said...

åfaen, for ei nydelig novelle. jeg grein. nesten.

og nei, jeg er ikke forelska. har ikke vært det på ca tre år. kanskje snart fire. det er lenge siden, det. vel, jeg var forelska for et år siden. men da var jeg kun forelska i forelskelsen, og ikke i gutten. kanskje like så greit.

Aida said...

Søte bilder.

og for å svare på spørsmålene dine; ja. og ja.

restrup said...

du skriver helt fantastisk!

jeg er ikke forelsket, men jeg vil bli. tror jeg.

og jeg savner.

ole said...

jeg er ikke forelsket, men jeg savner mennesker.

Feil said...

Enig! Sovne i sola er slækt.

ja, jeg er forelsket, og ja jeg savner noen :)

Lisa said...
This comment has been removed by the author.
Vutarie said...

line aurora: aw, takk! :)

aida: thank u, men det første har jeg funnet på dA en plass.

restrup: takkkk

ole: :)

feil: INDEED

Merci Beaucoup said...

Nydelig innlegg! :)
Jeg er ikke forelsket, men savner noen. Bestevenninnen min.

Blingvild said...

Du tar så masse fine bilde, og så likar eg at det er sånn: 15 spiser syltetøy :) Eg kjenne meg såååå godt igjen.

Hilðe said...

Har aldri vore forelska eg :P Haha.

Kossen visste du at han va ein pianofyr? Kjendis?

Lika den headeren din altså :D

cavejam said...

Awh, Lisa ttly makes me happy yooo! :D
Og ja, jeg er forelska, men jeg savner ikke noen :P

Binka said...

kjempebra innlegg og superfine bilder! mer har jeg ikke å si :)

Elive said...

jeg liker, kjempe godt, bloggen din. fordi den er spennende.

jeg personlig kan ikke fordra følelsen av å være avhengig, på noe slags vis. av andre mennesker, men på tross av dette forelsker jeg meg. I noen jeg ikke burde.
Og jeg savner så mange og så mangt :)
er du forelska?

Nøve said...

Eg blei melankolsk av dette innlegget. Det er noko eg har tenkt på også, korleis det som virka som det mest riktige i heile verda plutselig blir feil.

Eg er ikkje forelska, men saknar å vere det.

Blomsterplukker, vinterbarn. said...

Bloggen din er nydelig.

Hadde jeg gjort om feil, hadde jeg nok vært forelska nå.

Vutarie said...

merci: takk :) og aw, det suger

blingvild: haha tøft!

hilde: neeeh, det er sånt piano der som han spilte på, sånn restaurantmusikk. og så så jeg at han satt der og spilte, før han reiste seg og vandret bort til damen, mhm

cavejam: :D du burde få deg stabilt internett igjen, imo

binka: takk!

elive: skjønnerrrrr. og ja, dessverre.

nøve: i knoww, det suger.

blomsterbarn: oh :/

Anonymous said...

OOFFF. Det ser helt jævli ut.. Skal prøve å manne meg opp til å poste det på bloggen ;)

Merci Beaucoup

Inga said...

Hei! Liker bloggen din kjempegodt, du skriver bra. Jeg har en følelse av at jeg har gått på skole med deg. Har jeg det? Bærum? Veldig fine bilder av deg forresten :)

Jeg er nok ikke forelsket.. ennå. Jeg savner ingen heller. Hmm.

Vutarie said...

jeg bor i bærum ja! uhh nå ble jeg nysgjerrig, haha. og tusen takk

Anonymous said...

Hva hvis man savner det å være forelsket?

linda said...

nydelig kjoletunikatopp (: