Clichés that don’t rhyme


Det er søndag, og det regner, dråper som treffer taket og skaper rytmiske lyder, som lager ringer i sølepytter og som farger asfalten svart. Det regner og jeg sitter inne, selv om jeg vil være ute. Jeg har vært flink og funnet en kalender hvor jeg har markert forskjellige dager med gult, rosa og grønt. Gult for rydding, rosa for sengetøyskifting og grønt for trening. It's true, jeg tror at om jeg skriver ned noe i en kalender, om jeg farger dagene, da vil jeg definitivt gjøre det jeg aldri får meg til å gjøre. Så lenge det står på et papir kommer det til å skje tror jeg, for jeg er naiv og liker å tenke at jeg kommer til å forbedre meg. En dag.

Det regner ute og jeg tenker på barnerim og gummistøvler, mens DU kan jo finne frem strikkepinnene dine og gå inn på denne siden. Strikk en hatt, redd et liv? Du kan i alle fall hjelpe til å holde et lite hode varmt, et lite hode som ennå ikke har blitt fylt med kunnskap og gleder og sorger. Det synes jeg du skal gjøre, for det tar så kort tid, og det krever nesten ingenting fra deg. Jeg har i alle fall gjort det.

(Jeg glemte forresten å nevne at jeg har fått en blogaward av søsteren min Nora. Yay, thnx! Jeg gir den videre til Line Aurora, fordi bloggen hennes er söt.)

8 spiser syltetøy:

Hilðe said...

Eg sko gjerna ha strikka ein hatt, men eg får det ikkje te. Joda, I get the part kor ein trer inn tråden med pinnen og lar masko komma på den andra sido, men det går så knallande treigt, og plutselig så ser det ikkje ut som det det hadde tenkt å bli likavel :/

Ei i klassen min satt og strikka på skulen ein dag (: Hah :P Det va snålt.

Og i Sveio har me fint vêr i dag! :D Eg sko ha vore ute å jogga hadde det ikkje vore for at eg e så mett :/ Gaah :p

line aurora said...

den beulah-låta er åh så søt. liker spesielt referansen til magnetic fields-albumet 69. "i heard he wrote you a song, but so what? some guy wrote 69"

bra opplegg det med farger og kalender. jeg tror du kommer til å klare det! du kan jo gi deg selv små belønninger hvis du bare har bomma to ganger hver månede, eller noe. eller tvinge mammaen din til å donere bort noe fint/penger.

ogg, tusen takk for uventa award! du skal få en virtuell klem. og nuss på nesa. :)

julie aida said...

det var en flott idé med kalender, kanskje jeg bør gjøre det også. så var det bare å få meg til å skaffe meg kalender og farge den da. thats gonne take forever

Vutarie said...

hilde: haha, jeh, jeg skjønner hva du mener. jeg endte faktisk opp med å hekle mine hatter, men jeg håper det går fint, idkkk.

line aurora: jaaa, jeg vet <33 nå liker jeg egentlig de fleste beulah-sangene, men it's cute, og spesielt det med magnetic fields, tjihi

ah, god ide! kanskje jeg vil :D yay, jeg har så lyst til å klare det.

julie aida: haha ja, det har tatt meg evigheter å finne en kalender også x) MEN, nå har jeg en! wuhu

hanna said...

ey, vet du hva som skal få meg til å trene eller? jeg fikk en stor treningsball OG en sånn yogamatte-sak til bursdagen min i går. ballen var fordi jeg ønsket meg den da, fordi man kan trene balanse på den. sånn til hestene liksom. (holdt på å falle av på stevne idag, såeh.. =P )
men den matta var litt mer ufrivillig, den ligger der og hinter til meg hele tiden. kind of stressing. må se til å få meg en rutine på det.. ikke dumt det med farger. hm.
...og nå har jeg jo så mye tid å gjøre slikt på ettersom all busstiden min plutselig er frigjort! =D (og allerede brukt opp på prating og loffing og soving)

Poirot said...

Hiya, cutiepie. Du har vore veldig flink med luene dine. Eg hugsar ikkje korleis ein strikkar og hekle har eg aldri kunne, men eg sender gode tankar og kjærleik til dei små.

Var superkos å vere med deg på fredag. :)

Vutarie said...

hanna:
ooh kewlt.

birte:
hihi :D
back at ya'

Fie said...

Er det ikke noen annen måte jeg kan redde barn på enn å strikke? :(