Save Me Save Me


"I practice my Norwegian on poor befuddled waitresses," synger of Montreal, og i morgen skal jeg late som jeg er russer og holde en tale om ytringsfrihet. Jeg skal ha på meg en rar matroshatt fordi jeg ikke har noen pelslue, og jeg skal si "vi må kjempe, for å bli sett, for å bli hørt." Jeg skal veive med armene mine, snakke om godt og ondt, og jeg skal fortelle alle de ni andre personene som skal høre på meg at alt man trenger for å være en kriger, er en sak å kjempe for, og motet til å gjøre det.

Jeg har laget talekort, jeg klippet og jeg limte. Klippe og lime har jeg gjort mye av i det siste, spesielt det med limingen. Jeg er med i en mixtape swap, som betyr at jeg må lage en CDmiks til en person i Amerika, og jeg er veldig redd for at han ikke kommer til å like den. Det blir verre også, for vi må lage artwork, og jeg er ingen kunstner. Jeg kan ikke Photoshop, jeg kan ikke tegne, jeg kan ikke male, og allikevel har jeg bådet tegnet og malt, en rar sjiraff og et snøhus. Jeg malte med Swiffer og knappenåler, for jeg fant ingen svamper og ingen pensler, så det ble jo så som så. Men det er skummelt å sende mikser til folk i Amerika som jeg aldri snakker med, veldig veldig skummelt. Jeg tenker så kort av og til, som da jeg satt hjemme og spiste middag på tirsdag og plutselig husket på at jeg skulle på revy, at jeg måtte være der om fem minutter. Stress kalles det som kom etterpå.

Nå stresser jeg ikke. Ikke så mye, for i morgen skal jeg stå foran klassen min, og late som at de er håpefulle russere. Jeg skal late som jeg er villig til å dø for min sak, og jeg skal fortelle alle at vi må være steinen i skoen og erten under madrassene, for om vi ikke er det, vil vi aldri lykkes.

7 spiser syltetøy:

Aida said...

Lykke til! : D

Fusionized said...

Du har en genial webside! :P
Men; er ordene "tagger"/stikkord eller noe sånt?

julie aida said...

HEI LISE! jeg fant deg gjennom maren sin blogg. hyhy :* julie (aida) hr. fin blogg du har, skal starte å lese den :]

julie aida said...

www.kewlejewlie.blogg.no btw

koz (K)(L)

julie aida said...

omg. lisA*. HAHA jeg kjenner for mange lise'er. oi nå har jeg rapa commentboxen din

:D:D:D::::D

Vutarie said...

fusionized:
uhm, whaaat? linkene er til sangene jeg nevner bare :P om det var det du mente, idk.

julie aida:
hihi :D

Fie said...

Så kult! :D Lykke til som russer. Omg, jeg ser på Hotel Cæsar nå. Uansett, du finner nok noe pent å ha på den mixtapen, du har så søt musikksmak.