The kings and queens of old


Dette innlegget er et bidrag til en
konkurranse (bli med du også!) som foregår på Benteblogg, og går ut på at jeg skal skrive om hva jeg ville gjort hvis jeg var dronning! Såeh, altså:

Hvis jeg var dronning...

...ville jeg gått med tiara hele dagen


...hadde jeg laget store parader med ballonger og konfetti, bare fordi.



...skulle vi hatt våre egne årlige vinterleker, hvor lekene skulle vært å lage snømann, ake på kjelke, kjøre spark, stå på stompeski, ha snøkrig, og å lage verdens beste kakao. Og både barn og voksne skulle få delta.



...hadde jeg belønnet gode borgere med å få besøk av et helt korps på døren som kan spille alt fra David Foster til Dropkick Murphys til Lady Gaga. Hva som helst.


...hadde disse fyrene vært hoffnarrene mine:




...skulle skulpturene våre vært av hippogriffer, Aslan, og Donald Duck, istedenfor av sånne mennesker ingen vet hvem er.


...hadde jeg hengt lys i alle trær og gater hele vinteren gjennom



...hadde jeg innført en obligatorisk pause i skole og på arbeidsplasser hvor man bare skal danse rundt. Dans er godt for både kropp og sjel.



...skulle alle, på høsten, fått paraplyer og gummistøvler med alle farger som finnes i hele universet, så de kunne lært seg å sette litt mer pris på regn.



Hvis jeg hadde vært dronning.

Hva ser du etter i en dronning?

du finner kildene ved å klikke på bildene, alle er publisert under CC-lisens. (minus bildene av hoffnarrene, som jeg enten har snapshottet selv (fra transamerica, criminal minds, csi, og gilmore girls)/ikke husker hvor jeg fant.)

27 spiser syltetøy:

Jorun said...

Jeg vil leve i ditt "dronning-univers" :) Nydelig!

hcaracola said...

ååå:) det hørte ut som et fint land:) så hadde eg vonne konken. i kakao laging!:D

rikke said...

kan jeg få lov til å bo i ditt dronning-univers, eller? ett slikt innlegg tror jeg at jeg også vil lage. tihi.

Mona said...

Sv; Tusen takk :-) Tro meg, jeg fikk ikke sove så veldig mye natta før jeg heller, haha!
Du hadde vært en veldig bra dronning! :-D

bente said...

Du kan godt være dronning i min verden! Takk for fint bidrag :D

Nøve said...

Hvem er han ved siden av R.Patz? Klarer ikke å finne ut om jeg har sett han før eller om han bare ligner på noen jeg kjenner. xD (veldig søt iallefall)

Vutarie said...

nøve: jim sturgess? spiller blant annet i 21 og across the universe

martine said...

Åh, så skjønt innlegg! jeg vil leve i ditt dronningland! Nydelig :)

Visuell UB said...
This comment has been removed by the author.
Lise said...

Så fin blogg du har :D Og digga dette innlegget, skulle likt å bo i det landet! :DD

SV: Åh, så du har gitt blod? Hvordan var det egentlig? Fungerer det enkelt og greit liksom? Er det sånn á la influensavaksine hvor det er over på null komma niks eller tar de litt vare på deg?

Jeg har skikkelig lyst til å gjøre det jeg også...

Visuell UB said...

åh fantastiskt!

Ingrid Ping said...

Det var noen snikete hoffnarrer. <3

ELISABETH ALMIGHTY said...

Selv om jeg liker mitt eget univers best, hadde jeg ikke hadde veldig mye imot å leve i ditt altså. Du kunne godt få være co-queen hos meg : D

hjertevill said...

Hadde lett flyttet til landet ditt :)

Valerie said...

Liker!

kathrine said...

skulle gjerne bodd et slikt sted. åhh. drømme...

Stine s said...

Kjempefint innlegg :D kunne lett hatt deg som dronning :b haha!

Lise said...

Oi så lenge :O Så... vi som nesten besvimer av en blodprøve er jo nesten dømt til å faile litt... Men det høres jo veldig greit ut da. Og det er en utrolig fin ting å gjøre! Jeg har veldig lyst..

Vutarie said...

alle: tusen takk for alle kommentarer, dere er finfine! :D

Lise said...

Ok, vet du hva, dette tror jeg nesten jeg skal gjøre! :)

Nøve said...

ÅJA, seff! Fin. <3

Gudrun Jona said...

For en nydelig blogg du har, jente! :D Og for noen fine bilder. Kan jeg få være med til Dronning-land?

ceciliemaria said...

Du blir en fin dronning! :D Lykke til i konkurransen!

Mynte Valkyrje Poirot, said...

Eg vil bu i landet ditt!

Lady Netta said...

Sv: Jeg elsker den selv, den er absolutt nydelig :) Jeg har ikke lest noen av de andre bøkene hans jeg, men kanskje jeg burde det? Tror nok det.

Maja Piraja said...

Å herregud, jeg utnevner deg til dronning med en eneste gang! <3

Frk. Speilvendt said...

Dette må være verdens beste sted å bo! Med DEG som dronning! Sukk.. Nydelig!