Hej, du sitter och stirrar


Jeg har akkurat kommet hjem fra ferie, og det føles rart å være på PCen, det er rart å sitte foran skrivebordet mitt og se at alt er som før, rotet, solen, tingene. Det er rart at ingenting har forandret seg, og tastaturet kjennes fremmed under hendene mine.

Jeg er hjemme nå, akkurat, jeg har kommet hjem fra den beste ferien. Det var så gøy, det var så utrolig gøy, det var så gøy at det er umulig for meg å fortelle det til noen, forklare det, for det går ikke an. Jeg kan si hva vi gjorde, jeg kan nevne noen av de morsomme hendelsene, men man kan ikke forstå, for man måtte være der. Det var så gøy at det føles kjempetrist å være hjemme, det var så gøy at det føltes ut som ferien var over på et blunk. Jeg satt utenfor bussen i dag, oppå baggen min, og tenkte at det var jo i går at jeg satt her og ventet på å få laste INN all bagasjen. Men sånn er det ikke. Ti dager er gått, og de har vært de ti beste dagene på lenge, lenge.

Vi lo hele tiden. Vi gikk til middag, og vi lo. Vi stod på ski med sol og blå himmel, og vi lo. Kelneren vår mobbet oss, og vi lo. Vi våknet opp i en seng full av spy, og vi lo. Vi hadde barfight med noen horer, og etterpå så lo vi. Vi mobbet n00bs rett foran fjesene deres, vi tok snikbilder av dem, og vi lo. Vi byttet ski med snowboard, og snowboard med ski, og vi lo enda mer. Vi satt i trappene, vi så på Etaten, vi stakk fra regningen og ble busta for det, og vi lo. Vi sparket ut noen fjortisser fra do, vi satt i kø utenfor Spar, vi gikk på en kaktus, og vi lo. Kaos. Vi lo.

Det er det jeg sier her. Om du vil høre mer om barfighten, om hvordan det er å våkne opp til spy overalt og en stjålet jakke, om hvordan det er å skli tretti meter nedover bakken etter at du tryna på railen, hvordan det er å presse seg sammen med fem gutter i en gondol, da kan du spørre, og jeg vil fortelle.

Vinterferien 2008
♥ ♥ ♥

2 spiser syltetøy:

Nora said...

Så bra du hadde det gøy:) Jeg forventer at du forteller meg alt på lørdag. Jeg blir med i bursdagen nemli. Sees:)

Fie said...

Awwww. Så koselig! Når jeg ser det bilde ute i snøen, tenker jeg først og fremst: "Grøss og gru", for jeg hater å være på fjellet, men koselig at du hadde det gøy! Nå er det bare et par uker til påske.