Let it snow, let it snow, let it snow

I natt, da jeg skrudde av PCen min og dyttet den under senga, da snødde det. Det gjorde meg glad, for snø er så pent. Det lavet ned. Jeg har ventet på å si det, for jeg liker å si det. Ikke 'det plaskregnet', ikke 'det høljet', ikke noe slikt noe. Det lavet ned. Stille, rolig, snøflak som virvlet og svevde, la seg på bakken og farget verden hvit.
Jeg hadde lyst til å løpe ut, strekke på armene, og snurre rundt. Fange snøen med tungen, få snø i håret, legge hodet bakover og stirre oppover, se uendelige mengder med krystaller dale ned og smelte mot de varme kinnende mine.

Jeg gjorde ikke det, for det var sent, og jeg hadde på meg pysj. Istedenfor dyttet jeg nesen mot det kalde glasset og dugget til ruten med pusten min, tegnet et juletre, og kanskje en pakke?

Så krøp jeg under dynen, sjekket tiden på vekkerklokken min sikkert fem ganger (den var 01.29, forøvrig), la hodet til rette på puten, og slukket lyset.

5 spiser syltetøy:

Nora said...

Det snødde her da jeg la meg igår (omtrent på samme tid faktisk^^) også, men da jeg sto opp idag morges var all snøen blitt til vann... :(

Fie said...

Åh, snø. Snøen her varte bare i et døgn, så var den borte igjen. Kanskje den kommer tilbake i mars.

Kakemonster said...

Jeg ble også så fantastisk glad da det var snø på bakken midt på natten. Og for en gangs skyld sto jeg opp tidlig nok til å gå på det hvite før det smeltet helt bort.

http://altjegskrivererjug.blogspot.com

Vutarie said...

nora: heh, det var sånn syv varmegrader her i går eller noe, så all snøen er borte for lengst :/

fie: pssht, snø til jul! det er lov å håpe

kakemonster: så koselig :)

Stine said...

Så koselig med snø! :) Prøv å bo i Bergen, du. Her høljer det jo 24/7. (som oftest) God jul :)