Fake Palindromes [2:53]

"Hell if I (hell if I), gonna cry because you found someone new," synger Alejandro Fuentes på et YouTubeklipp som aldri vil slutte å oppdatere seg, og jeg merker at det går meg litt på nervene. Hele tiden jobber fanen, alltid noe som går rundt og rundt, i en evigløs sirkel, og til slutt blir jeg så lei at jeg trykker på den røde X-en og stopper hele prosessen.
Jeg har hetten på hettegenseren min over hodet, håret i en hestehale, og akkurat i dag med den verste hårdagen evurr, hadde jeg fremføring. Men det gikk greit, tror jeg, for jeg snakket i vei, og siden jeg ikke hadde noe å snakke om trengte jeg hvertfall ikke stirre på et manus.

Ute er det mørkt, jeg var ute da det mørknet, med et kamera som nekter å fokusere, nekter å ta bilder med mindre man holder det helt i ro, og fingrene mine frøs ihjel og bena mine vasset i forlengst vissent løv.
Vi er kommet i den perioden hvor høsten ikke er pen lenger, hvor alt bare er dødt, og trærne spriker med nakne grener mot en himmel som slukner for tidlig. Jeg blåste varm luft mot fingrene mine, og prøvde forgjeves å ta bilde av avisdamen som slentret av gårde, den stygge busken, og bekken som virkelig ser ti ganger bedre ut om sommeren. Men jeg skulle jo bare prøve kameraet, bare litt, så jeg gikk inn etter en kort stund.

"I'll tell you why, I'll feel a whole lot better if you took some time, to shed a tear," synger Alejandro og jeg tenker at han har forandret seg mye fra den tiden i Idol, hvor han var søt og uskyldig. Jeg vet ikke helt når det skjedde, kanskje en gang før han kræsja den båten, men nitten år passer ham ikke på samme måte sytten gjorde. Nå skjønner jeg selvfølgelig at man ikke kan være sytten for alltid, forandring fryder og all den skjiten der, men altså. Var det nødvendig å legge på seg, få ekkelt hår, ta ring i øret og likne mer og mer på en slags mafiaboss elsn? Det synes jeg ikke, og nettopp derfor bytter jeg Alejandro Fuentes ut med Andrew Bird, for Andrew Bird er søt, spesielt når han spiller fiolin, spesielt i den videoen for amerikansk barne-tv. Den er cute. Ikke alle kan spille fiolin og se like bra ut som Andrew Bird.




4 spiser syltetøy:

Nora said...

har du fått nytt kamera?

Vutarie said...

nei, jeg lånte waldemar sitt :P

Fie said...

Jeg kunne lest en hel bok av Lisa.

Vutarie said...

aw<3