Hello from inside a shell


Så da sitter jeg her. Det er mørkt ute, kanskje minusgrader, og jeg er snart inne i udefinerbare timer. Late night eller early morning? Timene det sies at tiden står stille, hvor maskiner er slått av, og hvor alle sover. I rommet ved siden av ligger det nettopp to slike sovende mennesker, og jeg vil tippe at i nabohuset, det huset som ligger rett bak veggen jeg lener meg mot, der ligger det også to mennesker som sover.

Jeg, however, er våken. Da er det kanskje like greit at jeg har fri i morgen?

Det er ikke så mye man kan gjøre slik midt på natten, uten at jeg vekker mamma og pappa. Gulvet mitt knirker, dørene bråker. Jeg har heklet meg lei for i dag, og jeg har ingen motivasjon til å begynne en ny bok. Null og niks. Jeg har en lang liste, ja, en veldig lang en faktisk, meeeen jeg orker ikke starte. Jeg har ikke tid, jeg har ikke krefter, jeg gidder ikke.

Så da blir det til at jeg sitter på internett. Jeg trykker F5 hvert minutt, og ser hvordan nummeret bak "antall innloggede" synker for hver gang. Det går fra å være tosifret til ensifret, og etter der forsetter det bare nedover. Færre og færre mennesker holder meg med selskap, færre og færre ugler er våkne.

Jeg sitter i sengen, for jeg har jo strengt tatt en laptop, og det er en av fordelene ved den. Man kan browse internett samtidig som man varmer seg under dynen. Det skal jeg ikke klage på. Problemet er bare at det ikke er så veldig mange gode stillinger å sitte i. Det er den vanlige "rett opp og ned med pc'en på fanget"-stillingen, men da får man etterhvert sinnsykt vondt i beina. En pc er tyngre enn man tror, og det er grenser for hvor lenge man orker å sitte sånn. Så har man "beina på hver side av pc'en, mens pc'en selv står på sengen"-stillingen, men den får man vondt i ryggen av. Man må jo bøye seg frem for å kunne skrive, og etterhvert får jeg assosiasjoner til en gammel kjerring med stokk og greier. Nei takk.

Man kan selvfølgelig også ligge på magen, slik de gjør i alle amerikanske high school-filmer. Men DET, det er faktisk fryktelig ubehagelig. Særlig at de jentene gjør det på en daglig basis. Man får jo nakkeskader, omg. Pineeee.

Nei, it's a tough life for oss natteravner som sørfer på internett fra sengen. Ikke bare må vi hanskes med søvnløshet, i tillegg får vi bein-, rygg- og nakkeskader. Det er ikke lett, skal jeg si deg. Kanskje skal jeg ønske meg sånn pc-stativdings til jul?

we'll measure your brain says: lol <3

4 spiser syltetøy:

Fie said...

Awh, cutie. Skulle ønske jeg kunne skrive sånn som deg.

Nora said...

Heh, du edited vekk det om nudes^^ Ikke sende nakenbilder til gutter fra internett nå lille venn,selv om de spør pent:P (Du vet han jeg snakker med fra nederland? han spør stadig vekk om det, men han vil bare ha av Magnus...lol)

Lisa said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Vutarie said...

fie: haha, jeg vil ha bloggen din jo :P

og nora:
bahahaha. du bør sende ham noen (av magnus, that is) 8)
(og ja jeg vet jeg ikke skal sende nakenbilder til gutter fra internett, lolol)