episode 11, sesong 3 (model behavior)

"Pom pompompom pom", synger Andrew Bird, og utenfor plasker regnet ned på visne blader og halvråttent gress. Himmelen er småmørk, ikke svart, men ikke lys heller. Det er skumring, men jeg er inne, i sengen, med dundrene hodepine, rennende nese og en boks med kjærlighet ved siden av meg.

Boksen er ny, den kom i posten for to dager siden, og inni ligger fire DVD-er, tre med episoder, en med ekstramateriale. NCIS står det, Naval Criminal Investigative Service, men det er så mye mer enn det, så mye mer enn et navn.
På startlinja blinker chatvinduet oransje, og jeg trykker på det.
"SCHW-IIIING" sier B, og jeg smiler, svarer, han svarer, vi har en slags samtale laget ut av tekst, hvor han er i England og jeg er i Norge og allikevel er vi så nær, i samme samtale, i samme vindu.
"I don't think I'll be able to have a gf who doesn't like me saying schwing," sier B, og han har så rett, schwing må være et av de morsomste uttrykkene ever, hvertfall er det veldig søtt når han sier det.

Jeg leser om Pia Haraldsen på internett, jeg ser film av henne der hun gjør en amerikansk politiker sint, jeg tenker på hvor teit hun er, jeg ser på Fox-reportene som forvirret lurer på om de blir 'punked', og jeg ser Timian som gikk videre i Idol i går synge sangen sin på nytt. Men så sier TV2 at jeg må kjøpe lisens, lisens for å se på programmene de allerede har sendt på tv, og jeg går istedenfor over til NRK nett-tv, hvor jeg kan se Melonas og Nytt på Nytt og alt annet egentlig. Jeg ender opp med Berlinerpoplene, hvor de på en slags grotesk måte viser døde griseunger og det slår meg hvor ekte det virker, selv om det er kjedelig, selv om alt er mørkt og trist og kjipt, så er det så virkelig, så nært, så fjernt, jeg vet ikke. Men jeg liker det, på samme måte som jeg ikke liker det.

Jeg surfer rundt på internett, og når Ryan spør meg om hva jeg egentlig pleier å gjøre på pc'en blir jeg tom for ord, for hva pleier jeg egentlig å gjøre? Ingenting, tenker jeg, og svarer at jeg pleier å skrive lister, for det er jo sant, og da han spør hva jeg lager lister over svarer jeg 'anything and everything'.

"Come to the front of the class, and we'll measure your brain," synger Andrew Bird, og utenfor har det sluttet å regne, men blitt helt mørkt istedenfor, og jeg ligger fremdeles i sengen med like vondt i hodet, like rennende nese, og slags godrar følelse av høst.

4 spiser syltetøy:

Fie said...

You remind me so much of myself sometimes.

Jeg så Pia Haraldsen på Fox news via VGTV i dag, men TV2 har sluttet å trekke meg for penger til web-TVen deres. Og jeg så om gijen alle episodene av Melonas i forrige uke, men jeg skriver ikke lister. Egentlig. I dag har jeg kjøpt to nye skrivebøker fordi man ikke kan skrive pene tanker og setninger i stygge, lilla bøker med zebramotiv.

Anyway, god bedring. Berlinerpoplene var ganske kjedelig. Anbefaler deg å se "Tilbake til 90tallet" på NRK. Litt synd at de har fjernet alle episodene om 80-tallet, det var de som var morsomst. Damer med store briller, Eli Hagen-hår og trekantjakker.

Vutarie said...

Aw, that's a good thing!

Jeg så det på TV2 i dag faktisk, de hadde en artikkel om det eller noe, såeh da gikk det finfint. Men kanskje de har fjernet pengene på resten også, idk? Jeg har ikke sjekket på en stund. Uansett er NRK nett-tv så mye bedre <3
Jeg jobber meg gjennom Melonas :p Og jeg også trenger nye skrivebøker. Mer nye blokker, jeg har brukt opp den siste blokken min. Alle disse listene altzå.

Thank you. Og det skal jeg gjøre :) 80-tallet var en snasen tid.

Poirot said...

I loveydovey Andrew. :)

Vutarie said...

me2, lately :D
og 'measuring cups' er stuck in my head, haha. men det er ok, det er fin sang.