And maybe I'm just scared

to face the things I fear,
It's easier to
walk away from everything

Jeg har ikke hørt på dette bandet på kjempelenge. De var det bandet som forandret hele musikksmaken min, som reformerte meg, og alt i alt så har jeg dem å takke for den musikken jeg liker nå. Jeg forgudet dem i over et år. Jeg kunne alle tekstene, jeg hadde plakater, jeg dekorerte alle veskene mine med navnet deres.
Jeg var en fan.
Det gikk over, though, og jeg begynte å hate. Hate det det de stod for, musikken, klærne de gikk med, de folkene jeg pleide å være en del av. Jeg slettet dem og gjemte vekk CDene.

Jeg er over det stadiet. Jeg er over alt, jeg har glemt det. Men i dag så jeg et intervju på Star!, og jeg antar det fikk meg til å huske. Jeg tror at, når du elsker et band veldig høyt, så forsvinner de aldri helt. Du vil alltid finne noe i musikken, du vil ha minner og følelser. De har vært en del av livet ditt, kanskje til og med forandret det, og selv om du har gått videre, selv om du ikke er den personen mer, så behøver du ikke skjule det. Det er ok å like dem av og til. Det betyr ikke at du må bli en fan igjen, det betyr ikke engang at du må like musikken på jevnlig basis, det kan være du hater den. Men du behøver ikke glemme, og det er helt greit å høre på dem og innse at du fremdeles har bånd til dette bandet.

Jeg vet ikke om det jeg sier gir mening?
Jeg hører på CDen deres nå. Det er det eneste bandet, borsett fra Donots, jeg har hørt på såpass mange ganger at jeg kan alle sangene, og selv om det er gått fire år, vet jeg fremdeles hvilket spor som kommer etter dette. Det er fint, på en måte. Kjent.

I have been searching for,
traces of
what we were

4 spiser syltetøy:

Fie said...

Først av alt; Lisa på loffen er det kuleste bloggnavnet jeg veit om.

Og du skriver så utrolig finfint. Du burde poste oftere, så blir det enda mer å lese.

Poirot said...

Awh, how sweet. :) Nydeleg tekst, and so true.

Vutarie said...

fie:
thnx, jeg liker det jeg også :D
og haha, jeg tror jeg kommer til å poste veldig mye denne uken, hodet mitt er helt overfylt ._.

birte:
takk :D

Nora said...

Er det GC du snakker om? :)