I have built a treehouse

I have built a treehouse
Nobody can see us
It's a you and me house

Livet går sin gang, og det er jo ganske normalt. Dagene farer forbi, og før man vet det er det helg igjen. Sommeren kommer og går, snøen faller og smelter, bekken sildrer og fryser. Sekund på sekund bygger seg opp, og gradvis blir vi alle eldre.

Nå skal ikke jeg filosofere så veldig mye over begrepet tid, for da blir jeg litt tussete i hodet, og det er kanskje ikke så rart. Ikke har jeg tenkt til å filosofere over hva vi velger å gjøre med det livet vi har blitt tildelt heller, og alle de forskjellige måtene vi kan ende opp på.
Nei, jeg skal ikke nevne dette store konseptet noe mer. For det er de små tingene jeg vil hedre. De små øyeblikkene som gjør deg så utrolig glad der og da, som du kanskje ikke tenker så mye over, men som gjør en dag god, de tingene man ikke savner før de er borte.

I dag var det deilig sol ute, og da jeg gikk hjem fra skolen bestemte jeg meg for å gå en litt annen vei. Denne veien tok meg forbi et stort gress, med busker og trær, og skygge og sol. I'm from Barcelona spilte så nydelig i ørene mine, og harmonisk som det var bestemte jeg meg for å legge meg ned på dette gresset. Og der lå jeg, i høstsolen, med musikken i ørene og himmelen over meg. Det var så utrolig deilig, og så utrolig koselig, og da jeg reiste meg og gikk hadde jeg den følelsen av å ligge på gresset med meg lenge.

For det er de små tingene som teller. Å endelig få gå på do etter å ha holdt seg kjempelenge. Å spise skolebrød på parkeringsplassen ved siden av den røde scooteren sin, fordi man sluttet litt tidlig på skolen og ikke ville dra hjem enda. Å vente på bussen med luen dratt godt ned over ørene, med hendene i lommen og med snøen som daler ned rundt deg. Å ha latterkrampe med venner, å drikke kakao mens regnet trommer på vinduet utenfor og trærne bøyer seg for den nådeløse høstvinden. Å gå ute en vårdag med grusen knasende under føttene og sildringen fra snøen som forsvinner rundt deg. Å lukte saltvann etter en dag på stranden en strålende sommerdag.
Jeg kan holde på i det uendelige, for det er så mange slike ting som gjør oss lykkelige. Jeg sikker på at de varierer fra person til person, men de er der, og de bør bli satt pris på.

Tenk på det neste gang noe får deg til å smile. Kanskje vil du ikke huske det for alltid, kanskje glemmer du det ganske fort, men det er ikke så farlig. Det er ingen som tvinger deg til å holde fast på alle øyeblikkene. Bare tenk over det en gang i blant, og vær glad for at de er der.
Det er hvertfall jeg.

Please press my rec and play
'cause I want to save this moment
This will be my favourite song
This will be my favourite album

4 spiser syltetøy:

Binka said...

Ååå, du er en slik person, du! :D Fint skildret, fine bilder, høsten er kosetid. Bamsemums!

Fie said...

:)) Når jeg leser slikt pent skrevet om slike pene ting, blir jeg skikkelig glad og får lyst til å gå ut og ligge i gresset. Men jeg har ikke mp3-spiller. Kanskje det er like greit. Kanskje gresset lukter det samme.

Vutarie said...

binka:
ooh bamsemums. yum <3

og hilsen:
takk! og jeg er sikkert på at det er like å koselig og ligge på gresset uansett om man har mp3-spiller eller ei

Fie said...

Da skal jeg definitivt gjøre det en gang. Men da må jeg først vente på bedre vær og en litt snillere temperatur. :)